اصولگرایان، رهبری باهنر یا حدادعادل را نمی‌پذیرند

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

نیروی انسانی عنصر اصلی تولید قدرت بازدارنگی است

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با قدردانی از تمامی کسانی که در وزارتخانه های دفاع و راه وشهرسازی و مجموعه نیروهای مسلح برای موضوع "مسکن" در حال تلاش هستند، اظهار داشت: موضوع مسکن را از هر منظر که به آن نگاه کنیم بسیار موضوع مهم و قابل توجهی است.

حاتمی با اشاره به جلسه اخیری که هیئت دولت در محضر مبارک رهبر انقلاب اسلامی حضور داشتند خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اولین موضوع مهم در حوزه ملی را اقتصاد عنوان کردند که موضوع مسکن به عنوان پیشران بخش "اقتصاد" از مهمترین موضوعات مورد توجه ایشان بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروی انسانی عنصر اصلی تولید قدرت بازدارنگی است، گفت: از منظر نگاه دستگاهی اهمیت موضوع "مسکن" برای وزارتخانه های دفاع و راه و شهرسازی قابل چشم پوشی نیست و ما رسالت خود می دانیم برای نیرویی که در راه استقلال، عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران جان خود را در طبق اخلاص گذاشته است، این اطمینان را بدهیم که دغدغه معیشت و به ویژه مسکن را برای وی مرتفع کنیم. 

 اصولگرایان، رهبری باهنر یا حدادعادل را نمی‌پذیرند

حسین کنعانی‌مقدم با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جریان اصولگرا «رسیدن به اتحاد سیاسی» را مهم‌ترین هدف جبهه‌ اصولگرایی معرفی کرد. وی گفت: هدف اصلی شورای‌ وحدت‌ اصولگرایان این است تا مقدمات همنشینی سلیقه‌های مختلف را فراهم کند. البته اراده اصلی این است که بتوانیم اتحادی سیاسی را محقق کنیم چراکه معتقدیم ائتلاف‌های انتخاباتی ناپایدارند و در واقع فاقد دستاورد مهم و موثری هستند. همچنین لازم می‌دانم اشاره کنم که فعالیت‌های شورای‌ وحدت بر مبنا و پایه سازمانی است و به‌ همین دلیل فرماندهی فرد یا افراد منتفی است.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اینکه «چهره‌هایی چون حدادعادل و محمدرضا باهنر در تلاش برای نقش‌آفرینی در قالب لیدر اصولگرایان هستند» گفت:‌ اینکه این دو چهره یا چهره‌های دیگر دنبال رهبری و ایفای نقش هدایت گری باشند خصلتی است که در ذات انسان وجود دارد و شاید بتوان گفت این نوع تلاش رویکردی غیرمنطقی اما طبق عرف است. نکته اما این است که رهبری فردی با آنچه در ذهن اصولگرایان می‌گذرد در تضاد است و به‌ همین دلیل تلاش‌های باهنر و حدادعادل برای رهبری اصولگرایان نتیجه نمی‌دهد و معلوم است که جریان اصولگرایان این دو نفر را به‌ عنوان رهبر فعالیت‌ها نمی‌پذیرند. در واقع آقایان حداد و باهنر می‌توانند امور مربوط به هماهنگی و لابی‌گری‌های لازم را انجام دهند. البته سیاسیون همیشه خود را محور عالم به شمار می‌آورند که باید بدانند این مساله دیگر در هیچ‌کجا و نزد هیچ‌کس خریداری ندارد.

بنا بوده اینستکس یک حساب اعتباری باشد، نه یک خط اعتباری

حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب درباره پیشنهاد منتسب به رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران و امکان‌پذیر بودن آن برای بازگشت به مذاکرات و تداوم حضور ایران در برجام، گفت: عددهای مختلفی درباره این مبلغ گفته‌ شده است، اما سؤال اساسی این است که چنین پیشنهادهایی باعث شکل‌گیری گفت‌وگو و مذاکره جدید می‌شود یا نه؟! وی ادامه داد: به‌هرحال اینکه این خط اعتباری چقدر تأمین می‌کند و تا چه حد برای ایالات‌متحده آمریکا تعهدآور است، اهمیت دارد. حتی اگر این خط اعتباری تأمین شود، اما تحریم‌های دیگر لغو نشود، این اعتبار تبدیل به یک پول غیرقابل استفاده می‌شود. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه وقتی ایرانی‌ها می‌توانند نفت را بفروشند، چرا باید وارد این خط اعتباری قرضی شوند، تصریح می‌کند: بنا بوده اینستکس یک حساب اعتباری باشد، نه یک خط اعتباری. یعنی ایرانی‌ها بتوانند نفتشان را بفروشند و پول حاصل از آن به این حساب واریز و به‌این‌ترتیب تحریم‌ها دور زده شود. اما امروز می‌بینیم عملاً اروپایی‌ها از این نقش خود دور شده و سعی بر راضی کردن آمریکا دارند. ازاین‌جهت، تصور می‌کنم روزبه‌روز شرایط ورود به مذاکره سخت‌تر می‌شود، البته به‌طور طبیعی دیپلمات‌ها سایر بسته‌های پیشنهادی را بررسی می‌کنند و اصلاً حضور تیم آقای عراقچی در اروپا ازاین‌جهت است.

نسبت هاشمی با توسعه سیاسی

محمد هاشمی رفسنجانی باور دارد که سخنان اخیر سرافراز سراسر نادرست است زیرا برادرش هیچ‌گاه مانعی برای اظهارنظر افراد ایجاد نمی‌کرد. او ضمن رد سخنان محمد سرافراز گفت: در دوره نخست ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی من رئیس صداوسیما بودم؛ زمانی که آقای سرافراز با مدرک دیپلم یک کارمند ساده بود که بعدها خودش از صداوسیما جدا شد و به روزنامه رسالت رفت. در آن زمان به یاد دارم که  یک برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی هفتگی با ماهیت پرسش و پاسخ داشتیم و بیننده‌ها و شنونده‌ها به‌راحتی تماس می‌گرفتند و نقدها و نظرات خود را مطرح می‌کردند. حتی در سالن کنار مسجد بلال هم یک برنامه تلویزیونی داشتیم که در آن از وزرا و معاونانش دعوت می‌شد و مردم هم در آنجا حاضر می‌شدند و دیدگاه‌های خود را بدون هیچ ملاحظه‌ای می‌گفتند. ما در چنین فضایی کارکردیم و طبیعتاً اگر آقای هاشمی تحمل نقد را نداشت چنین برنامه‌هایی ساخته نمی‌شد. روحیه آقای هاشمی مبتنی بر شنیدن صدای مخالفان بود و حتی این اواخر که تخریب‌ها علیه او بالاگرفته بود و ما از او تقاضا می‌کردیم پاسخ تخریب‌کنندگان را بدهیم، می‌گفت شما به این موضوعات وارد نشوید و بگذارید هرچه می‌خواهند بگویند. شناخت من از آقای هاشمی این است و سخنان آقای سرافراز به‌هیچ‌وجه صحیح نیست.این فعال سیاسی علل تخریب هاشمی را چنین عنوان کرد: علت اصلی تخریب آقای هاشمی را باید از منظری کلی‌تر بررسی کرد. ایشان فردی بسیار مؤثر در پیروزی و شکل گیری انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی هم پدیده‌ای بی‌بدیل است که به دلیل اهمیتش دشمنان زیادی دارد. در زمان ریاست من بر سازمان صداوسیما حدود ۷۵ رادیو به زبان فارسی از کشورهایی مانند شوروی، آمریکا، آلبانی و... علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کردند. دشمنان چه در داخل و چه در خارج برای تخریب نظام اسلامی در ابتدا شخصیت‌های کلیدی و مؤثر را می‌زنند. وقتی به تاریخ ابتدای انقلاب هم رجوع کنید، می‌بینید که مخالفان نظام شعارهای زننده‌ای علیه آقای خامنه‌ای، مرحوم بهشتی و مرحوم هاشمی می‌دادند و در مقابل هم مردم به حمایت از این سه شخصیت مهم به خیابان‌ها می‌آمدند و شعار می‌دادند. مخالفان نظام و آقای هاشمی در تمام دوران مسئولیت ایشان دست از تخریب برنداشتند و تریبون‌های داخلی و خارجی را به خدمت گرفتند تا این شخصیت مهم سیاسی را تخریب کنند زیرا آن‌ها می‌دانستند که خاک‌ریز اول هاشمی است و اگر از او عبور کنند می‌توانند به تخریب امام و نظام بپردازند. وقتی با چنین دید وسیعی به موضوع نگاه شود، سخنان افرادی که برای مطرح‌شدن نامشان سخنانی می‌زنند، بی‌اهمیت می‌شود.

نباید به اشتباه آبروی افراد را خدشه‌دار کرد

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که چرا برگزاری دادگاه های مبارزه با مفاسد چندان به اعتمادسازی در جامعه کمک نکرده است، گفت: اقدامات صریح قوه قضاییه در مبارزه با فساد، امیدواری‌هایی در جامعه ایجاد کرده است و به‌طور طبیعی برخورد های قاطعانه می‌تواند عامل مهمی در جلوگیری از فساد در جامعه باشد. زمانی که در جامعه‌ای با فساد، صریح و عادلانه برخورد شود فضایی ایجاد می‌شود که افراد سست بنیادی که به سوی چنین اقداماتی حرکت می‌کنند، سد بزرگی را پیش روی خود خواهند دید.وی افزود: البته نباید خلط مبحثی میان اقدامات قوه‌قضاییه و برخی از شیطنت‌های تبلیغاتی که در فضای مجازی انجام می‌شوند، صورت بگیرد و این دو موضوع را باید تفکیک کرد. در جامعه ما عده‌ای به‌راحتی برای خدشه‌دار کردن آبروی دیگری و یا امیال شخصی و سیاسی به دنبال آن هستند تا اخبار کذب را ترویج دهند و با شایعه‌سازی‌ها به هدف خود دست یابند که جای تاسف دارد و به دور از اخلاق اسلامی است. اما وظیفه قوه قضاییه این نیست، این قوه تا زمانی که مستندات و ادله در رابطه با فردی نداشته باشد نمی‌تواند اقدام به جلب و یا تفهیم اتهام کند.معاون پارلمانی دولت سابق گفت: اگر موردی باشد که بدون تفهیم اتهام یا وجود مستندات مورد وثوق دادگاه فردی بازداشت شود و آبروی او لطمه ببیند چنین اقدامی از سوی هر فرد و نهادی غیرقابل قبول است. مثلا دلار ۴۲۰۰ تومانی زمینه‌ای برای افراد فاسد ایجاد کرد و موجب تلنبار شدن پرونده های فساد در کشور شد. براساس گزارش ها، بیش از ۱۰۰ شرکت تخلف کرده‌اند و مشخص نیست با ارز دریافتی خود چه کرده‌اند. باید قاطعانه برخورد شود تا رانت ها از بین بروند.

کد خبر 388283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.