از ازدواج دختربچه ۹ ساله تا خودسوزی یک زن مقابل دادگستری تهران

دستگیری قاتل فراری، ناکامی قاچاقچی در انتقال ۲۵۴ کیلو تریاک، واژگونی سواری بیوک با ۲ کشته و ۲ مجروح در اصفهان، تصمیمات جدید برای سربازی کنکوری‌های مشمول،ماجرای عقد دختربچه ۹ ساله و خودسوزی یک زن در مقابل دادگستری تهران عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک خانم در مقابل یکی از واحدهای قضایی تهران با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود، خود را سوزاند. یک مقام آگاه در دادگستری تهران با اشاره به خودسوزی یک خانم مراجعه کننده مقابل یکی از واحدهای قضائی تهران در مورد سابقه پرونده فرد مذکور گفت: این فرد در اسفندماه سال ۹۷ و در حالیکه پوشش نامناسب داشته است، با مامورین نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آن‌ها توهین می‌کند که مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه مامورین تهیه و به دادسرای تهران تحویل می‌شود. بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مامورین پرونده قضائی تشکیل شده است که نامبرده از همان زمان تاکنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و امروز به دادگاه مراجعه می کند.

این مقام آگاه افزود: امروز و در هنگام مراجعه فرد مورد اشاره، رئیس دادگاه به واسطه فوت یکی از بستگانش در مرخصی به سر می‌برده و برای این فرد هیچ اقدام قضائی نشده است، و مقرر می‌شود در وقت دیگری به مرجع قضائی مراجعه نماید که نامبرده پس از خروج از واحد قضائی با بنزینی که از قبل تهیه کرده است، مبادرت به خودسوزی می‌کند.

وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است و هم اکنون تحت مراقبت پزشکی است. تاکنون برای فرد مورد اشاره دادگاهی برگزار نشده و فرد مورد اشاره حکم محکومیت ندارد.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۲۵۴ کیلو تریاک

 سردار "رهام‌بخش حبیبی" فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۲۵۴ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در شهرستان داراب خبر داد و گفت: ماموران پس از رصد اطلاعاتی در محورهای مواصلاتی داراب، خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در یک عملیات ضربتی، آن را متوقف کردند.

واژگونی سواری بیوک با ۲ کشته و ۲ مجروح در اصفهان

رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن سواری بیوک در محور "آباده-شهرضا" و فوت ۲ نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ حسین پورقیصری افزد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک سواری بیوک در محور "آباده-شهرضا"، بلافاصله ماموران پلیس راه "اصفهان-شیراز" به محل اعزام شدند.علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه  در دست بررسی است.

ماجرای عقد دختربچه ۹ ساله با جوان ۲۸ ساله

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که در آن گفته می‌شود، در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد، دختر بچه‎ای حدود ۹ سال به عقد موقت پسر حدود ۲۲ تا ۲۸ ساله در آمده است.

در پی انتشار این فیلم در فضای مجازی حجت الاسلام خوب نژاد عاقد این مراسم در گفت‎وگویی با بیان اینکه نوع خطبه جاری شده صیغه محرمیت یا همان موقت ادامه‌دار بوده است گفت: به علت دسترسی نداشتن به شناسنامه زوجه و اعتماد به خانواده عروس و داماد که گفته بودند زوجه ۱۰ تا ۱۱ سال سن دارد، صیغه محرمیت را خوانده است.

او گفت: بنا به اصرار خانواده داماد و عروس که از بستگان بسیار نزدیک همدیگر هستند و با هدف اینکه زوجین تا رسیدن به سن قانونی ازدواج با هم محرم باشند و رفت و آمد خانوادگی داشته باشند، بین آن‌ها صیغه محرمیت جاری کرده است.

رحیمی سردفتر ازدواج و طلاق شهرستان بهمئی هم گفت: تاکنون هیچ مدرکی دال بر ازدواج رسمی این زوج در دفاتر این شهرستان ثبت نشده است.

دستگیری قاتل فراری

سرهنگ رضا چشم مهتاب فرمانده انتظامی باشت از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:هفته گذشته با اعلام فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی منجر به قتل در ارتفاعات اطراف روستای آبدگاه از توابع شهرستان باشت، بلافاصله پلیس آگاهی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با حضور نیروهای انتظامی مشخص شد، فردی که برای شکار به منطقه کوهستانی رفته بود بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید و قاتل نیز متواری شد. با تلاش و پیگیری پلیس و استفاده از روش‌های نوین کشف جرم، قاتل  و هم دستش در کمتر از۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات پلیس به قتل با یک قبضه سلاح ساچمه زنی اعتراف کردند.  

تصمیمات جدید برای سربازی کنکوری‌های مشمول

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد به آن دسته از کنکوری‌های مشمولی که باید در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام شوند تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.

سردار تقی مهری درباره اقدامات و برنامه‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهارکرد: امسال برای سفر اربعین مشمولان غیرغایب سربازی وثیقه‌ای پیش‌بینی نشده و بر این اساس تمامی مشمولان غیرغایب و حتی دارندگان برگ اعزام می‌توانند بدون پرداخت وثیقه از تاریخ هفت مهر تا ۱۰ آبان از کشور خارج شده و به عراق سفر کنند.

وی ادامه داد: البته در این خصوص متقاضیان باید حتما گذرنامه معتبر داشته و قبل از سفر مشخصات خود را در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت کنند.

وی از فرجه سازمان وظیفه عمومی ناجا به متقاضیان کنکور خبر داد و گفت: به متقاضیان کنکور که از پارسال معافیت تحصیلی داشتند و می‌بایست تا تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام می‌شدند، تا مهرماه فرصت داده شد تا انتخاب رشته کنند.

ایرانی‌ها ۴ برابر متوسط جهانی نوشابه می‌خورند

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی کشور با عوارض خطرناک مصرف نوشابه‌های گازدار،‌گفت: نوشیدنی های کافئین دار موجب بروز اضطراب، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب و بالا رفتن مقدار کلسترول خون می‌شوند، ویتامین‌ها و مواد معدنی را می‌سوزانند و موجب مشکلات بارداری و سرطان می‌شوند.

مینا کاویانی با بیان اینکه نوشابه نوعی نوشیدنی شیرین گازکربونیک دار است که به عنوان نوشیدنی خنک و معمولاً برای برطرف کردن تشنگی یا به همراه غذا، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: نوشابه ها اغلب کافئین دار بوده و معمولاً با شکر شیرین می‌شوند. برای تهیه نوشابه های رژیمی از مواد شیرین کننده مصنوعی مثل آسپارتام استفاده می‌کنند که این مواد، گرچه مزه شیرینی ایجاد می‌کنند، اما کالری یا مواد مغذی ندارند.

مصرف سرانه نوشابه در ایران حدود ۴۲ لیتر است

کاویانی با بیان اینکه مصرف سرانه نوشابه در ایران حدود ۴۲ لیتر است، ‌درحالیکه این میزان در کشورهای دیگر حدود ۱۱ تا ۱۲ لیتر در سال است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که هر ایرانی در سال تا چهار برابر متوسط جهانی از نوشابه‌های گازدار استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: هر قوطی نوشابه گازدار معادل ۱۰ قاشق شکر، ۱۵۰-۲۰۰ کالری و ۵۵-۳۰ میلی گرم کافئین دارد و غرق در رنگ‌های مصنوعی است. این مقدار شکر، کالری و مواد افزودنی مضر، در یک محصول که هیچ ارزش غذایی ندارد، نگران کننده است. به علاوه تحقیقات نشان داده است که انواع نوشابه های گازدار بیماری‌هایی چون پوکی استخوان، چاقی، پوسیدگی دندان و بیماری های قلبی را تشدید می کنند، اما با تمام اینها یک چهارم مصرف سالیانه نوشیدنی‌ها از انواع نوشابه‌ها تشکیل می‌شود.

واژگونی اتوبوس در میامی ۲۳ مصدوم برجا گذاشت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود استان سمنان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس و زخمی شدن ۲۳ سرنشین آن خبرداد و گفت: برای انتقال مصدومان این حادثه آمبولانس اورژانس میامی ،میاندشت ،عباس آباد ، هلال احمر، مرکز درمانی میامی  و نیز بالگرد اورژانس هوایی شاهرود بکار گرفته شدند.

  سلمانپور گفت: همه مصدومان برای ادامه درمان به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند که اکنون از وضعیت عمومی مناسبی برخوردار هستند.

 شامگاه دوشنبه نیز ۲ حادثه رانندگی در راه های شهری و بین شهری شرق استان سمنان روی داد که ۲ تن کشته شدند.

۲۰ شهریور؛ آخرین مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

مهلت ثبت‌نام پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیم سال اول ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی تا روز چهارشنبه ۲۰ شهریور تمدید شد.

دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای خطاب به متقاضیان تحصیل در رشته های مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه اعلام کرد: ثبت نام تمامی مقاطع بر اساس سوابق تحصیلی تا روز چهارشنبه ۲۰ شهریور تمدید شد.

براساس این اطلاعیه داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ضمن دریافت دفترچه راهنما و کسب آگاهی های کامل در خصوص شرایط ثبت نام و انتخاب رشته، نسبت به خرید کارت اعتباری و ثبت نام خود اقدام کنند.نتایج این دوره ها اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

۷۰ درصد بار بیماری‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که ٨٥ درصد علت مرگ در کشور، بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: بیش از ٧٠ درصد بار بیماری‌های کشور ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است.

افشین استوار اظهار کرد: بیماری‌های قلبی- عروقی و بیماری‌های روانی بیشترین میزان بار اقتصادی را در دنیا ایجاد کرده و در کشور ما هم در صورت ادامه وضعیت فعلی و شیوع سرطان، تعداد مرگ و میرها تا سال ٢٠٤٠ به میزان دوبرابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: ٨٥ درصد علت مرگ در کشور، بیماری‌های غیرواگیر است و از حدود ٣٨٠ هزار مرگ در سال، تعداد ٣٠٠ هزار مرگ به علت بیماری‌های غیرواگیر رخ می‌دهد و ٧٦ درصد بار بیماری‌ها به علت بیماری‌های غیرواگیر است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های قلبی- عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت از عوامل فزاینده مرگ و میر هستند که در این بین بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان شیوع بیشتری دارند و حجم بالاتری از مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند که ناشی از افزایش سن و امید به زندگی و بهبود وضعیت ثبت بیماری‌ها است و همین عوامل علت اصلی افزایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و بخصوص سرطان‌ها است.

کد خبر 388272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.