آغاز تدریس کتب آموزش‌ شهروندی از نیمه مهرماه در مدارس

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز گفت: طرح آموزش‌های شهروندی که از دو سال قبل در برخی مدارس تبریز آغاز به کار کرد، امسال از نیمه دوم مهرماه کلید می‌خورد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه هماهنگی معاونان فرهنگی مناطق دهگانه شهرداری تبریز در خصوص اجرای طرح آموزش‌های شهروندی توسط مربیان شهرداری تبریز در نواحی پنجگانه آموزش و پرورش، اظهار کرد: برای نخستین‌بار در ایران مجموعه کتب فرهنگ شهروندی در تبریز با آخرین شیوه‌های آموزش شهروندی رایج در دنیا جهت ارائه در مدارس تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه تلاش دارد امکان دریافت مفاهیم پایه و مهم زندگی شهروندی و فرهنگ شهرنشینی را برای نسل آینده شهرهای ایران اسلامی فراهم کند، افزود: این تجربه موفق که حاصل ایده‌پردازی صحیح، بررسی‌های کارشناسی و تلاش جمعی بوده اولینی دیگر در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی در کشور را برای شهرداری تبریز رقم زد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز با اشاره به اینکه تالیف کتاب‌های شهروندی ۱۴ ماه به طول انجامیده و گروه‌های کارشناسی مختلف تمام سعی‌شان بر این بوده که کتاب‌هایی مرتبط با سن دانش‌آموزان تالیف شود، افزود: شهرداری تبریز مصمم است برای نخستین‌بار در کشور بتواند مبحث آموزش‌های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان اجرایی کرده و در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان، شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

حجت الاسلام حمیدی افزود: جهت آمادگی بهتر و بیشتر مربیان برای ارائه آموزش‌های شهروندی، دوره آموزشی مختص مربیان شهرداری تبریز برگزار می‌شود و همچنین کمیته ارزیابی متشکل از کارکنان آموزش و پرورش و شهرداری تبریز جهت بررسی عملکرد مربیان تشکیل می‌شود.

کد خبر 388264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.