اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کند

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان از موضوعات در دستور کار اوقاف است که مسئولان استانی نیز باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد صبح امروز(سه شنبه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: همه مسلمانان جهان اسلام در وجود علمای اصفهان بهره برده‌اند و این علما از گذشته تاکنون موجب اعتلای ایران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در امر موقوفات باید بتوانیم کمک کننده اهل بیت باشیم و به حوائج اهل بیت توجه کنیم، افزود:  باید از حریم اهل بیت مواظبت کنیم و ترویج دهنده جایگاه و سبک زندگی آنها در جامعه باشیم.

رئیس هیئت فقهی حقوقی سازمان اوقاف و  امور خیریه با بیان اینکه نخستین سیاست سازمان اوقاف پرداختن به تاثیر وقف در زندگی و جامعه است، ادامه داد: دراین زمینه شفاف سازی را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: در عید غدیر ۲۸۰ زندانی غیرعمد را آزاد کردیم و این راه، راه سازمان موقوفات و امور خیریه است و این نوید را می‌دهیم که برنامه‌های این چنینی به زودی در کل کشور توسعه پیدا کند.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه اجرای نیات واقفین در موقوفات مهم‌ترین موضوع است، تصریح کرد: توسعه وقف هدف است و باید انجام شود، در این میان مشارکت کم مردم دو دلیل می‌تواند داشته باشد اینکه یا مردم بی اعتماد شدند و یا جایگاه وقف را نمی‌دادند، باید با فرهنگ سازی زمینه را برای توسعه فرهنگ وقف ایجاد کنیم، در این میان پشتیبانی از حوزه‌های علمیه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان موقوفات و امور خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای حوزه‌های علمیه از راه موقوفات تامین می‌شود و در زمینه‌های تحصیلی نیز مثل دانشگاه‌ها باید با فرهنگسازی فضاهایی برای این امر وقف شود ، در این میان شرکت‌های دانش بنیان یک فرصت فوق العاده است چرا که دانش آنها می‌تواند به تولید و اشتغال کمک کند.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان از موضوعات در دستور کار اوقاف است که مسئولان استانی نیز باید به آن توجه کنند.

وی گفت: باید فضاهای مختلف شناسایی شود و بهره وری را بالا ببریم و به وقف کشور کمک کنیم که این امر با تلاش رسانه‌ها ممکن است همه باید با هم در این امر همیاری کنیم.

روحانی‌نژاد ضمن تشکر از حجت‌الاسلام صادقی که شش سال مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بودند، ادامه داد: در برنامه جدید اوقاف آمده است که یک مدیر بیش از پنج سال در یک استان نماند و جای خود را به یک فرد جدید بدهد و جای دیگر خواهند بود، البته باید خاطر نشان کرد که خدمات وی در بحث وقف در اصفهان قابل لمس بود.

وی در خصوص مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: باید متناسب با اصفهان یک نفر انتخاب می‌شد و حجت الاسلام بلک یک روحانی متدین است، مدت ها تدریس کرده، یک چهره انقلابی و ارزشی و در خانواده‌ای ایثارگر بزرگ شده است و در خوزستان ۹۰ هزار متر مربع فضا برای تبلیغات اسلامی ایجاد کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی تقدیر و حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.

کد خبر 388263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.