سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی اصفهان به هیئت‌های مذهبی شهر/ ارائه سرویس رایگان برای نابینایان

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: در سال جاری سرویس دهی ویژه اتوبوسرانی اصفهان به هیئت‌های مذهبی شهر در حال انجام است.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دهه نخست ماه محرم سال گذشته بیش از ۲۷۰۰ سرویس اتوبوس به هیئت‌های مذهبی شهر انجام شد و نزدیک به ۲۰۰ هیئت متقاضی استفاده از خدمات اتوبوسرانی اصفهان بودند که امسال نیز همان تعداد هیئت بیش از ۲۵۰۰ سرویس تقاضا داشتند که پیش بیبنی می‌شود آمارها تا پایان دهه اول محرم به همان عدد سال گذشته برسد.

وی افزود: به طور معمول تقاضا برای استفاده از اتوبوس برای سرویس دهی به هیئت‌های عزاداری شهر در دهه نخست ماه محرم برای هر شب از ۳۰ دستگاه آغاز و تا روز تاسوعا و عاشورای حسینی به ۳۵۰ دستگاه اتوبوس افزایش می‌یابد زیرا در آن دو روز به صورت ویژه از صبح تا شب سرویس‌دهی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به تبلیغات هیئت‌های مذهبی شهر در داخل اتوبوس های شهر، ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک هزار پوستر تبلیغات هیئت‌های مذهبی برای اعلام زمان و مکان برگزاری مجالس عزاداری در داخل اتوبوس‌ها نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان فضاسازی خوبی برای حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی جهت درخواست استفاده از سرویس، انجام شده تا تسهیل در فرایند ثبت نام صورت گیرد.

افتخاری با اشاره به قیمت اتوبوس‌ها برای هیئت‌های مذهبی شهر، تصریح کرد: نرخ سرویس‌دهی دربستی هر دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان ۲۵۰ هزار تومان است که با توجه به تخفیف ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان در ایام محرم برای مشارکت در برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) حدود یک سوم این مبلغ (۹۰ هزار تومان) از هیئت‌ها دریافت می‌شود.

وی تاکید کرد: هر کدام از هیئت‌های هزاداری تا سقف سه دستگاه اتوبوس می‌توانند از  تعرفه شورای اسلامی شهر استفاده کنند، البته هزینه‌های سرویس‌دهی اتوبوس‌ها بسیار بیشتر از مبلغ اعلام شده است که مابقی آن را شهرداری اصفهان و شرکت واحد اتوبوسرانی پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از سرویس‌دهی رایگان به هیئت‌ عزاداری نابینایان شهر خبر داد و گفت:  با توجه به اینکه نابینایان هیچ حامی مالی ندارند، شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود و حمایت از این قشر، سرویس‌دهی رایگان را در دهه نخست ماه محرم به آنها انجام می‌دهد که تعداد این سرویس‌ها هر شب بین دو تا سه دستگاه اتوبوس است.

وی تاکید کرد: در توقفگاه‌های اتوبوسرانی اصفهان هر روز صبح مجالس عزاداری و قرائت زیارت عاشورا با حضور کارکنان ستادی و تعدادی از رانندگان برگزار می‌شود که هزینه‌های آن در قالب نذورات از افراد دریافت شده است.

کد خبر 388255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.