دیگه وقت تنبیه مرد ساله!

دویست و هشتاد و پنجمین شماره رسانه الکترونیک "فوتبال اصفهان" منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "حالا دیگه وقت تنبیه مرد ساله" عنوان اصلی این رسانه است که اشاره دارد به حرکات زشت بیرانوند در پایان دیدار برابر تراکتورسازی و توهینی که به هواداران این تیم تبریزی داشته است. بیرانوند فصل گذشته نیز چنین حرکات ناپسندی را در داخل و خارج زمین از خود نشان داد که کمیته انضباطی فدراسیون سه جلسه محرومیت تعلیقی را برای وی در نظر گرفت. اکنون باید دید فدراسیون نسبت به حرکات مردسال فوتبال ایران چه عکس العملی را نشان می دهد.

"آذری متشکریم" دیگر عنوان این رسانه است که اشاره به دیدار دوستانه روز گذشته پیشکسوتان سپاهان و ذوب آهن دارد که پیش از شروع این دیدار بنری با عنوان قدردانی از زحمات ١١سال تلاش آذری در ورزش اصفهان  در دست طرفین قرار گرفت.

"حالا بهتر آقای جنتلمن را درک می کنیم" عنوان پایانی این رسانه الکترونیک است که در قسمتی از مطلب مربوط به این تیتر آمده است:

آنچه در دوران کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران گذشت شاید اگر در زمان خودش نقد می‌شد تاثیر امروز را نداشت. اینک که مرور زمان شامل حال این پروسه شده، ساده‌تر و گویاتر از همیشه می شود در این باره به قضاوت نشست. کی‌روش پیش از حضور در تیم ملی ایران، در چه تیم‌هایی کار کرده بود؟ همه می دانند منچستریونایتد، رئال‌مادرید، تیم‌های ملی پرتغال و آفریقای‌جنوبی...

سوپر امکانات فوتبال اروپا و مربیگری در سطحی که کی‌روش در آن رشد و پرورش پیدا کرده بود با آنچه در فوتبال ایران وجود داشت مطابقت نمی‌کرد. به همین دلیل کی‌روش همواره در جنگی بزرگ برای گرفتن امکانات شایسته در حد لیاقت تیم ملی بود. او از جنگ‌های فرسایشی خسته نمی‌شد و هر لحظه در کلنجار با مسولان فدراسیون فوتبال بود؛ به همین دلیل خیلی‌ها رفتار کی‌روش را نگاه از بالا به پایین ارزیابی می‌کردند!

ما در همان زمان هم هرگز متوجه نشدیم منظور از نگاه بالا به پایین چیست؟ یعنی سرمربی اسبق رئال مادرید و مردی که شاگردانش بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان بوده و هستند و فرگوسن او را تحسین کرده باید نگاه از پایین به بالا به بعضی ها می‌داشت؟ در هر حال به کی‌روش در زمان خودش حمله‌های بی‌رحمانه‌ای شد و خیلی‌ها به او می‌گفتند چرا این قدر ایراد می‌گیرد و مته به خشخاش می‌گذارد؟

امروز با دیدن مربیانی مثل استراماچونی که نیمی از سوابق کی‌روش را ندارند و هرگز در تیم‌هایی که او در آنها مرییگری کرده قدم نگذاشته‌اند اما شاهد چه قضاوت‌هایی هستیم؟ این استراماچونی ایرادگیر که از همه چیز در این فوتبال ناراضی است دو، سه ماه بیشتر در این فوتبال نبوده که تبدیل به این چهره عاصی و عصبی شده است.

شاید امروز با ملاحظه او و دیدن رفتارهای بعضا خارج از کنترل این مربی بیشتر بشود آنچه در زمان کی‌روش می‌گذشت را درک کرد. کی‌روش و نقد روزهای حضورش در فوتبال ایران، نیازمند زمان و گذر از یک پیچ بزرگ تاریخی است؛ او و عملکردش در پیشگاه تاریخ قضاوت خواهند شد؛ فقط باید باز هم زمان بگذرد که چه بی‌رحمانه هم می‌گذرد.

برای مشاهده صفحه های فوتبال اصفهان اینجا کلیک کنید.

کد خبر 388253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.