وقف سرمایه‌گذاری برای آخرت است

امام جمعه اصفهان گفت: وقف سرمایه گذاری برای آخرت است و برکات آن برای همیشه جاری خواهد بود و وقف مصداق کامل صدقه جاریه است و چه خوب است انسان این چنین سرمایه گذاری برای آخرت انجام دهد تا زمان مرگ وقتی همه چیز بسته می‌شود، این سرمایه همیشه سودش برای صاحب آن باقی می ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز  _سه شنبه ۱۲ شهریور ماه_ در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: بابت رفتن حجت الاسلام صادقی با همه خلوص ایشان ناراحتم که در بحث اوقاف دیگر در خدمت ایشان نیستیم و از طرفی به برادرم حجت الاسلام بلک تبریک می‌گویم و امیدوارم ایشان راه آقای صادقی را به نحو احسن ادامه دهند.

وی افزود: هر دو این افراد از خانواده شهدا هستند و این را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم همه بتوانیم به ایشان کمک کنیم و بتوانیم مسئله وقف را توسعه دهیم و خوشبختانه بعد از نقلاب مردم به ارزش وقف پی می‌برند و متوجه می‌شوند چه کارهای بزرگی می‌توان با وقف انجام داد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ارزش والای وقف اضافه کرد: وقف سرمایه گذاری برای آخرت است و برکات آن برای همیشه جاری خواهد بود و وقف مصداق کامل صدقه جاریه است و چه خوب است انسان این چنین سرمایه گذاری برای آخرت انجام دهد تا زمان مرگ وقتی همه چیز بسته می‌شود، این سرمایه همیشه سودش برای صاحب آن باقی می ماند.

وی تصریح کرد: امیدوارم مردم خوب اصفهان مانند حضوری که در کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله داشتند، در وقف نیز مشارکت داشته باشند؛ در خصوص بحث آزادی زندانیان غیر عمد نیز اصفهان در کشور سرآمد است و در سال ۹۷ در کل کشور اصفهان در این زمینه اول بود و هزار و ۲۱۰ نفر با ۱۲۰ میلیارد تومان آزاد شدند که اصلا رقم کمی نیست.

طباطبایی نژاد ادامه داد: در کارهای خیریه نیز اصفهانی‌ها مشارکت خوبی دارند و ۷۰۰ خیریه فعال در اصفهان وجود دارد که در امر کمک به ایتام و فقرا کار می‌کنند و انتظار می‌رود در بحث وقف نیز به همین گونه قدم بردارند؛ اینکه مردم از شما کمک بخواهند نعمت خداست و نباید از آن خسته شد و با وقف می‌توان به مردم کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ کسانی بودند که برای هدف خود مسیرهای بعضا غلط را رفته اند، اما دین اسلام با این امر مخالف است و معتقد است باید مسیر نیز مثل هدف خوب و درست باشد و اگر شخص می‌خواهد سعادتی به دست آورد باید مسیر نیز صحیح باشد.

  

کد خبر 388248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.