فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در مشهد نیاز است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیاز است، اما در خصوص گزینش رانندگان و خودروی آنها باید نظارت لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهر مشهد، اظهار کرد: مردم در جامعه امروز از هوشمندسازی خدمات ابراز رضایتمندی می‌کنند تاجایی که حتی سفارش غذا را نیز به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تنها بخشی از سفرها با تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود، افزود: برای شهری مثل مشهد که «شعار شهر هوشمند» را سر داده و با حجم زیادی از زائران و مجاوران مواجه است، فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیاز است، اما در خصوص گزینش رانندگان، خودرو مورد استفاده آنها و نظارت باید توجه لازم از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه باید به سمت هوشمندسازی شهرها حرکت کرد، تصریح کرد: دو شرکت فعال در زمینه تاکسی‌های اینترنتی برای همکاری با شهرداری مشهد اعلام آمادگی کرده‌اند، از این رو شرایط همکاری را به آنها اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شبکه‌های تاکسی همچون «۱۳۳» به عنوان بزرگترین تاکسی بی‌سیم کشور، حدود شش تا هشت هزار سرویس را در هر زمانی از شبانه روز با استفاده از ۹۰۰ دستگاه خودرو انجام می‌دهد که همان اپلیکیشن را سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد برای رفاه حال زائران و مجاوران پیاده سازی کرده تا تاکسی های دربست و بی‌سیم به سمت اپلیکیشن موبایل سوق یابند.

محبی گفت: در حال حاضر دو شرکت حمل ونقلی غیر از دو برند معروف، در ارتباط با استفاده از اپلیکیشن موبایل در شهر مشهد فعال شده است.

وی با بیان اینکه حمایت سازمان‌های تاکسیرانی از تاکسیرانان امروز مغفول مانده است، اظهار کرد: در شهر مشهد توزیع لاستیک با قیمت مصوب دولتی برای تاکسیرانان انجام شده، همچنین در بخش بیمه تکمیل درمان برای پنجمین سال متوالی کمک‌های خوبی به رانندگان می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم که با همکاری شرکت تعاونی‌ها و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک تعاونی رفاه برای رانندگان تاکسی مشهد تشکیل دهیم تا نیازهای تاکسیرانان با توجه به مشکلات اقتصادی موجود به سختی برطرف نشود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده برای تاکسیرانان شهر مشهد، افزود: قراردادن باکس کتاب در تاکسی‌ها برای رانندگان همراه با کتاب‌های مناسب برای تمام سنین ایجاد شده همچنین اختصاص برنامه رادیویی با عنوان «رادیو تاکسی» به مدت ۱۰ دقیقه در هر روز برای انتقال پیام های ترافیکی و شیوه برخورد رانندگان با مسافران به ویژه زائران از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 388244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.