پوستر دومین "جشنواره رسانه‌ای معلولان" رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره رسانه‌ای معلولان با حضور اعضای دبیرخانه این جشنواره و مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، صبح امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور گلناری، دبیر برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره که صبح امروز_سه شنبه ۱۲ شهریور ماه_ برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری آن، اظهار کرد: اولین هدف از برگزاری این جشنواره آگاه سازی عموم مردم نسبت به معلولان و معلولیت است، همچنان که همه باید آگاه باشیم فاصله هرکدام از ما تا صندلی چرخ دار فقط یک لحظه است و امکان دارد با تصادف یا حوادث دیگری دچار معلولیت شویم.

وی افزود: دیگر هدف برگزاری این جشنواره، تغییر نگاه ترحم آمیز و دلسوزانه جامعه به معلولان است و این بهترین راه برای به میدان آمدن معلولان و ارائه توانایی‌هایشان است.

دبیرجشنواره رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه بسیاری مسئولان با معلولان همچون تندیس رفتار می‌کنند، ادامه داد: فقط در روزهای خاصی از سال مانند روز معلولان نشان می‌دهند که حواسشان به این بخش از جامعه است، در حالی که نه تنها از قانون سه درصد (قانونی که بر اساس آن باید در هر ارگانی سه درصد افراد از معلولان باشند) پیروی نمی‌کنند بلکه در عمل حتی حقوق اولیه آن ها را نیز رعایت نمی‌کنند.

گلناری با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره در سال گذشته، گفت: سال گذشته تقریبا جشنواره با دست خالی برگزار شد. امیدواریم امسال اصحاب رسانه نشان دهند که نگاه متفاوتی به معلولان دارند. سال گذشته نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ اثر از هفت استان به دستمان رسید.

وی افزود: همچنین چند اثر از کشور های چین، پاکستان و یک کشور آفریقایی به این جشنواره ارسال شد، جشنواره در دو بخش معلولان و بخش ویژه برای افراد غیرمعلول برگزار شد.

ادغام بخش "ویژه" و "معلولان" در جشنواره رسانه‌ای معلولان

حامد ایزدی، از اعضای دبیرخانه این جشنواره نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه  در آگاه سازی جامعه، اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند با آگاه سازی عموم مردم از بروز اتفاقات و حوادثی که منجر به معلول شدن افراد می‌شود، پیشگیری کنند و از طرفی دیگر نیز می‌توانند پس از رخ دادن این اتفاق به افراد آموزش دهند که این مسئله را بپذیرند و به زندگی خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته این است که در جشنواره امسال دو بخش "ویژه" و "معلولان" با یکدیگر ادغام شده تا معلولان بدانند تفاوتی با دیگر شرکت کنندگان نداشته و به خودباوری برسند، اما در بخش داوری آثار معلولان، امتیازهایی را برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

شرایط شرکت در جشنواره رسانه‌ای معلولان

همچنین ساجده سادات رضوی زاده، از دیگر اعضای دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای معلولان در این نشست با تاکید بر این که امسال آثار هر دو گروه باهم داوری می‌شود، تصریح کرد: آثار افراد غیر معلول باید حتما از شهریور ماه سال ۱۳۹۷ تا شهریورماه سال جاری منتشر شده باشد، در غیر این صورت از بخش داوری حذف می‌شود.

وی افزود: موضوع آثار ارسالی برای معلولان آزاد است، اما آثار افراد غیر معلول باید در حوزه مسائل معلولان باشد. هر فرد می‌تواند سه اثر در زمینه های دلخواه، عکس خبری، عکس سوژه‌ای، تیتر، گزارش اجتماعی، قطعه ادبی، گفت‌وگو، گزارش مکتوب، گزارش مصور، طنز، کاریکاتور و فن بیان به واتس‌آپ و تلگرام به شماره ۰۹۰۳۱۸۴۹۸۷۹ و یا از طریق نشانی ایمیل asenanews1396@gmail.com به دبیرخانه جشنواره واقع در چهارراه فلسطین، جنب دفتر روزنامه رسالت ارسال کنند.

رضوی زاده با اعلام اینکه این جشنواره در آبان ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: هنوز مکان دقیق برگزاری آن مشخص نیست.

از تکنیک‌های مطالبه‌گری استفاده کنیم

مرضیه فرشادی، مدیرکل اداره بهزیستی استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: احترام زیادی برای کاری که انجام می‌دهید قائل هستم. وظیفه ما حمایت بیشتر و بهتر است. ایمان داشته باشید که اثر قلمتان خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید. هنر و قلم شما می‌تواند دل‌های مردم و مسئولان را به سمتی که باید هدایت کند.

وی افزود: باید یاد بگیریم که مطالباتمان را مقتدرانه پیش ببریم و از تکنیک‌های مطالبه‌گری استفاده کنیم تا به آنچه که می‌خواهیم دست یابیم.

کد خبر 388237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.