۴ میلیارد و۳۳۰ هزار دلار صادرات غیرنفتی بخش تعاون کاشان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان میزان صادرات غیرنفتی در بخش تعاون شهرستان کاشان طی یک سال گذشته را بالغ بر چهار میلیارد و۳۳۰هزار دلار اعلام کرد و افزود: صادرات این محصولات شامل یک‌هزار و ۲۰۰ تن گلاب وعرقیات، سرب، فرش ماشینی و دستبافت بوده است.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون هفت تعاونی در کاشان به ثبت رسیده که با تاسیس این شرکت ها ۱۲۰ نفر جذب و برای ۱۷۰ نفر اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به نقش مهم و بنیادین تعاونی‌ها در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور اظهار کرد: تجربه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده برای اینکه در بحران ها دچار گسستگی و فروپاشی نشویم، فعالیت های جمعی و تعاونی را افزایش داده و در مسیر خرد جمعی حرکت کنیم‌.

رمضانی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش تعاونی‌های ‌برتر استان، گفت: شرکت تعاونی بانوان یاس کبود با ۱۲۰۰عضو و شرکت تعاونی باطری سازان کاشان با۵۰ عضو مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئیس اداره تعاون شهرستان کاشان‌ به راه اندازی واحد اقتصادی تولید دارو در شرکت تعاونی یاس کبود اشاره کرد و افزود: این موسسه با برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت ارزی و ریالی دولتی به میزان۴۰ میلیارد ریال و از طریق معرفی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان و گشایش ارزی بانک توسعه تعاون توانسته در فاز نخست برای ۵۰ نفر و در گام‌های بعدی برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد کند.

 رمضانی میزان صادرات غیرنفتی در بخش تعاون شهرستان کاشان طی یک سال گذشته را بالغ بر چهار میلیارد و۳۳۰هزار دلار اعلام کرد و افزود: صادرات این محصولات شامل یک‌هزار و ۲۰۰ تن گلاب وعرقیات، سرب و فرش ماشینی و دستبافت بوده و به کشورهای هدف مانند استرالیا، پاکستان، افعانستان، عراق و اروپا کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است.

وی تعداد شرکت های تعاونی شهرستان را ۲۹۰ واحد با عضویت بیش از دو سوم جمعیت کاشان برشمرد و گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر شاغل در این تعاونی‌ها در زمینه‌های مصرف، حمل ونقل، کشاورزی، مسکن و سهام عدالت فعال هستند.

کد خبر 388228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.