تخصیص سیستمی لاستیک ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین در بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: توزیع عادلانه لاستیک بین ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین شهری در استان آغاز شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، سعید حسینی‌پور با اشاره به ضرورت تسریع در توزیع لاستیک یارانه‌ای بین مالکان ناوگان فعال حمل و نقل شهری، اظهار کرد: با اجرای این طرح نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف شده و این کالای اساسی با کمترین هزینه و بدون ایجاد صف و مبتنی بر ساز و کار ارزیابی عملکرد، به صورت عادلانه در اختیار مالکان واجد صلاحیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد

وی افزود: این اقدام در نهایت به کاهش هزینه‌های تحمیل‌شده و بهبود کسب و کار در بخش حمل و نقل شهری کشور کمک خواهد کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه با اجرای مرحله جدید این طرح از ۲۲ مردادماه، بندرعباس مانند بسیاری از شهرهای دیگر به این طرح اضافه شده است، عنوان کرد: شرط لازم برای تخصیص سهمیه لاستیک به خودروهای مورد نظر، دارا بودن پروانه فعالیت معتبر از شهرداری‌ است.

وی تصریح کرد: طبق اولویت تعیین‌شده، ناوگان مجهز به دستگاه هوشمند سیپاد یا خودروهایی که بار برگ حقیقی اخذ می‌کنند، برای دریافت لاستیک در اولویت خواهند بود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس عنوان کرد: به مالکان خودروهای حمل و نقل بار و مسافر که واجد صلاحیت دریافت سهمیه لاستیک هستند، از طریق پیامک و سایت سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود، سپس مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.utcms.ir و مطالعه شرایط، حواله خود را دریافت کرده و از نمایندگی فروش مشخص‌شده در حواله، لاستیک خود را برابر نرخ‌های مصوب تحویل بگیرند.

وی تاکید کرد: مسئله برآورده‌سازی لوازم مصرفی ناوگان حمل و نقل عمومی، به‌خصوص لاستیک، ارتباط تنگاتنگی با قیمت عمومی کالاهای موجود در بازار، سطح خدمات حمل و نقل عمومی و میزان رضایت‌مندی شهروندان علی خصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه از خدمات شهری دارد.

حسینی‌پور گفت: اقدامات انجام‌شده در این زمینه ضرورت بالایی در شرایط اقتصادی فعلی داشته و به‌وسیله آن تا حد امکان نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کمترین هزینه و بدون انجام تشریفات اضافی، در اختیار رانندگان زحمتکش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تخصیص سهمیه لاستیک به صورت سیستمی و بر اساس پیمایش خودرو محاسبه می‌شود.

به گزارش ایمنا، مالکان ناوگان حمل و نقل درون شهری باید پس از دریافت حواله لاستیک با در دست داشتن مدارک مورد نیاز شامل کارت ملی، کارت خودرو، پروانه فعالیت و حواله دریافتی از سامانه به نمایندگی‌های مجاز فروش لاستیک مراجعه کنند.

کد خبر 388227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.