هیچ ادله‌ای در رابطه با وضعیت" امام موسی صدر" در دست نداریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیچ ادله ای که اثبات کند امام موسی صدر و دیپلمات های ربوده شده زنده هستند و یا به شهادت رسیده‌اند در دست نداریم.

به گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در روزهای گذشته رئیس پارلمان لبنان اذعان کرده است که امام موسی صدر و دو تن از دیپلمات های ربوده شده ایرانی، زنده هستند و آنها را از زندانی به زندان دیگرانتقال داده اند حالا با توجه به این صحبت ها بحث زنده بودن دیپلمات ها و امام موسی صدر چه مقدار مورد تایید مسئولان جمهوری اسلامی ایران است؟ اظهارکرد: در گذشته با کمیته تفحصی که  هنوز هم در این زمینه در حال فعالیت و تحقیق هستند و اتفاقا از بستگان دیپلمات ها و امام موسی صدر نیزهستند راجع به این عزیران در کمیسیون امنیت ملی جلساتی را برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر هم در کمیسیون امنیت ملی مسئله زنده بودن و یا به شهادت رسیدن این بزرگواران مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به مسئله زنده بودن و یا به شهادت رسیدن دیپلمات ها و امام موسی صدر اشاره و تصریح کرد: در رابطه با این موضوع با جدیت نمی توانیم اظهار نظر کنیم چرا که شواهد قابل اعتمادی نداریم که به شکل قاطع اثبات کنیم که این ها زنده هستند و در فلان زندان، زندانی شده‌اند.

نماینده مردم قم در ادامه افزود: مدارک قابل اعتمادی هم نداریم که ثابت کرده باشد این بزرگواران به شهادت رسیده‌اند تا اینکه ما ناامید شویم و دست از پیگیری این مسئله برداریم، اما در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و چون همه اختیارات در دست ما نیست، رسیدن به حقیقت مقداری طولانی می شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیگیری وزارت امور خارجه و دستگاه های مربوطه در رابطه با این قضیه چگونه است، اظهار کرد: وزارت امور خارجه،نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات آنچه که در توان داشتند را به کار گرفتند و در حال پیگیری هم هستند اما ما این را کافی نمی دانیم و چنین مسئله ای جدیت بیشتری را می طلبد.

کد خبر 388222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.