صعود به قله ماناسلو معادل مدال نقره جهان است

مربی رسمی فدراسیون کوه‌نوردی گفت: هیمالیا نوردی سخت و خشن است. امنیت، پزشک، آمبولانس، امداد و نجات در آن وجود ندارد و هیچ فردی کنار آدم نیست که سختی کار را زیاد می‌کند.

امین دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با فتح قله هشت هزار و ۱۶۸ متری ماناسلو، اظهار کرد: فصل صعود است، به همین دلیل مردم از سرتاسر دنیا به کشور نپال می‌آیند که امیدوارم من هم با کمک خدا و تلاش خودم  به قله ۸۱۶۳ متری  ماناسلو واقع در کشور نپال صعود کنم.

وی بابیان اینکه درگذشته هشت صعود برون‌مرزی داشته است، تصریح کرد: به تازگی تمرینات جسمی و روحی داشتم که از زندگی، آسایش و تفریحم زدم تا بتوانم برای نخستین بار در تاریخ استان اصفهان به قله ماناسلو صعود کنم. در تاریخ کوهنوردی اصفهان تابه‌حال کسی برای قله ۸۰۰۰ متری اقدامی نکرده و امیدوارم با فتح این قله افتخاری برای ایران و اصفهان باشم همچنین باید بگویم صعود به قله ماناسلو معادل مدال نقره جهان است.

مربی رسمی فدراسیون کوه‌نوردی در خصوص حمایت‌ها، تصریح کرد: اسپانسرهایی هستند که از ۵۰۰ هزار تومان به بالا کمک کردند، اما باید توجه داشته باشیم که در بحث هیمالیا نوردی هر کوهنوردی خودش باید هزینه‌هایش را پرداخت کند.

دهقان با اشاره به اینکه در کوه ماناسلو شرایط سخت و خشنی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: زمان صعود ۴۰ روز است، مدتی از این راه را در یخ هستیم که دسترسی به حمام، سرویس بهداشتی، غذای خوب و پزشک نداریم و حتی برای آب باید برف آب شود و قرص کلر در آن بیندازیم تا بتوانیم آب مصرف کنیم و در کل همه کارها به عهده خودمان است.  

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صعود شما به کوه ماناسلو به‌عنوان تیم ملی است یا خیر؟ گفت:  با توجه به اینکه در آزمون‌های متعددی شرکت کردم و مجوز شورای برون‌مرزی را از فدراسیون کوهنوردی و وزارت ورزش دریافت کردم، به‌عنوان تیم ملی حضور دارم.

مربی رسمی فدراسیون کوه‌نوردی بابیان اینکه رقیب جدی هر ورزشکار غرور کاذب آن است، تأکید کرد: در دوره‌ها متعددی حضور داشتم و مدارک لازم را دریافت کردم که ازلحاظ روحی و جسمی هم بهترین آمادگی رادارم.

دهقان ادامه داد: رقیب جدی هر ورزشکار غرور کاذب آن است که باید بدون غرور و پرهیز از احساسات غیرمنطقی کار خود را انجام دهد. هیمالیا نوردی سخت و خشن است، امنیت، پزشک، آمبولانس،  امداد و نجات در آن وجود ندارد و هیچ فردی کنار آدم نیست که سختی کار را زیاد می‌کند.

کد خبر 388219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.