اقدام ویژه شهرداری همدان برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی

شهردار همدان گفت: اقدامات فرهنگی بسیاری را در مدیریت شهری آغاز کردیم که یکی از آن‌ها همکاری با اداره‌کل کتابخانه‌هاست که در همین راستا سه کتابخانه در فرهنگسرای ولایت، عین‌القضات و تالار قرآن به صورت مشارکتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صوفی، با اشاره به راه‌اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری در این کلانشهر، اظهار کرد: این اقدامات در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی‌ شورا و سازمان فرهنگی شهرداری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع کتابخوانی در دین و فرهنگ‌ ما بسیار توصیه شده است، عنوان کرد: بزرگان به کتابخوانی توصیه کرده‌اند و زمانی می‌توانیم شهرهای‌ خوبی داشته‌ باشیم که شهروندان آگاه و عالم به مباحث شهری داشته باشیم.

شهردار همدان اظهار کرد: اقدامات فرهنگی بسیاری را در مدیریت شهری آغاز کردیم که یکی از آن‌ها همکاری با اداره‌کل کتابخانه‌هاست که در همین راستا سه کتابخانه در فرهنگسراهای ولایت، عین‌القضات و تالار قرآن به صورت مشارکتی کار می‌کنند و استقبال خوبی از آن شده است و طرح توسعه آن نیز اجرا می‌شود.

صوفی افزود: اتفاق خوبی در مجموعه مدیریت شهری و سازمان اتوبوسرانی افتاده است و با هزینه بالایی اتوبوسی تجهیز شده و نخستین کتابخانه سیار راه‌اندازی در سطح شهر راه‌اندازی شده است که به طور قطع در بالا بردن سطح آگاهی شهروندان نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه کتابخانه پارک‌ها نیز تأکید دارم و از هر فضای شهری برای توسعه فضای فرهنگی استفاده می‌کنیم زیرا ترویج کتابخوانی برای ما اولویت بسیاری دارد.

وی عنوان کرد: شهروندان آگاه کنار مدیران شهری هستند و در زمینه کتابخوانی، شورای اجتماعی محلات نیز می‌توانند در توسعه فضای فرهنگی کتابخوانی کمک کننده باشند.

کد خبر 388207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.