۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
۷۰ مدرسه کاشان فرسوده است

دبیر شورای آموزش وپرورش کاشان از فرسوده بودن ۷۰ مدرسه این شهرستان خبر داد.

حسین مقنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از وجود ۷۰ مدرسه فرسوده و ناایمن در کاشان خبر داد و اظهارد ۲۵ درصد واحدهای آموزشی کاشان با عمر بالای ۴۰ سال دارد، در نظر داریم با کمک خیرین نسبت به تعمیر، مقاوم‌سازی  استحکام بخشی این مدارس به ویژه در مناطق روستایی وحاشیه‌ای شهر اقدام کنیم.

وی کمبود معلم را از چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش کاشان دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان کاشان در این زمینه فعالیت‌های خوبی را داشته اما کافی نیست.

دبیر شورای آموزش وپرورش کاشان به تحصیل ۶۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت: از این تعداد هشت هزار نفر تبعه خارجی هستند.

مقنی با اشاره به موفقیت دانش آموزان کاشانی  در رقابت‌های فرهنگی، ورزشی و علمی و کسب ۳ مدال نقره در المپیاد ادبی و نانو، همچنین دریافت  ۵۰عنوان استانی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های مدون و  تلاش معلمان و  همراهی خانواده ها، دانش آموزان برای کنکور سال ۹۸ خوش درخشیدند و بیش از ۱۰۰ نفر رتبه زیر ۲۰ و۱۰۰۰ نفر رتبه سه رقمی حاصل این تلاش‌ها بود.

وی به جذب ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان نوسازی وتجهیز مدارس برای تکمیل مدارس مشارکتی کاشان اشاره کرد و گفت: ۷۳ درصد از مدارس منطقه توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده ودر سال پیش روی هم ۱۰ مدرسه و یک سالن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر اداره آموزش وپرورش کاشان با بیان اینکه از مجموع ۴۷۷ مدرسه  شهرستان ۳۸ واحد آن دونوبته است، گفت: بر اساس ساماندهی انجام شده، مدارس دونوبته افزایش نخواهد یافت.

کد خبر 388205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.