خطر در کمین بلندمرتبه‌های فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: پله‌های اضطراری بلندمرتبه‌های فولادشهر مسدود شده و ساکنان از آن به عنوان انبار استفاده می‌کنند از سوی دیگر قسمت پایین سازه‌ها که در گذشته به عنوان بادگیر در نظر گرفته شده بوده به مراکز خرید تبدیل شده که خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، بابک محمدی در نشست با مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در حال حاضر نردبان موجود در آتش‌نشانی تنها تا پنج طبقه از ۱۲ طبقه بلندمرتبه‌های فولادشهر را می‌تواند پوشش دهد و در مواقع حساس و وقوع حوادث، دسترسی به دیگر طبقات امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد جهت تجهیز ناوگان آتش‌نشانی فولادشهر به یک دستگاه نردبان ۵۶ متری با حمایت شرکت عمران و واگذاری زمین برای فروش و تامین اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان، زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم شده است.

شهردار فولادشهر خرید این نردبان را تنها یک راهکار موقت برای حضور آتش‌نشانی و ارایه خدمات در مواقع حساس دانست و تصریح کرد: پایه‌گذاری شهر جدید فولادشهر در سال ۱۳۴۷ توسط مهندسان روسی و با هدف سکونت تکنسین‌های کارخانه ذوب‌آهن انجام شد و ساخت بلندمرتبه‌ها در این شهر آغاز شد و امروز بیش از نیم قرن از عمر آن‌ها می‌گذرد و این ساختمان‌ها از نظر ایمنی و سیما و منظر شهری با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

محمدی با بیان اینکه ورودی شهر فولادشهر به واسطه احداث بلندمرتبه‌ها جلوه زیبایی ندارد، ادامه داد: این ساختمان‌ فاقد آسانسور است و از فقر تجهیزات خودکار اطفاء حریق و پله فرار رنج می‌برد و قطعا شهرداری با امکانات محدودی که در اختیار دارد، قادر به رفع همه مشکلات مربوط به این ساختمان‌ها نیست و این در حالی است که افراد ساکن در این مجموعه‌ها نیز از طبقات ضعیف جامعه به‌شمار می‌آیند.

وی اضافه کرد: پله‌های اضطراری بلندمرتبه‌های فولادشهر مسدود شده و ساکنان از آن به عنوان انبار استفاده می‌کنند از سوی دیگر قسمت پایین سازه‌ها که در گذشته به عنوان بادگیر در نظر گرفته شده بوده به مراکز خرید تبدیل شده که خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: از بین رفتن فضای سبز بین آپارتمان‌ها، تبدیل فضاهای باز محوطه‌ها و محل بازی کودکان به پارکینگ خودرو، از بین رفتن قلمرو و حریم فضاهای عمومی و خصوصی، تخریب مبلمان محوطه‌ها، تبدیل غیر اصولی و خارج از ضابطه بالکن‌ها سیما و منظر فولادشهر را آشفته کرده است.

محمدی با بیان اینکه قبل از وقوع حادثه‌ای همچون پلاسکو در فولادشهر باید راهکاری عملیاتی برای رفع معضل بلندمرتبه‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه ساکنان بلندمرتبه‌های فولادشهر از لحاظ مالی با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند انتظار می‌رود از حوزه بافت فرسوده به اقشاری که در این اماکن سکونت دارند کمک شود تا تسهیلاتی در اختیار این افراد قرار گرفته و مکانی در مسکن مهر فولادشهر و یا محلات دیگر جانمایی شود تا از این وضعیت اصلاح شود.

کد خبر 388202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.