مدارس زرین‌شهر تجهیزات ورزشی ندارند

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر گفت: بسیاری از مدارس این منطقه به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات ورزشی نمی توانند اقدامات لازم را در این حوزه به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ایرج شاهمرادی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه زرین شهر با بیان اینکه یکی از مشکلات  آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۰ مدرسه و ۳۰ پیش دبستانی در منطقه زرین شهر مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۲۱ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش منطقه زرین شهر را بحث نیروی انسانی دانست و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر آموزش و پرورش در کشور شهرستان لنجان نیز با مشکل تامین نیروی انسانی مواجه است و برای حل این معضل معلمان بازنشستگان را دعوت به همکاری کردیم .

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر با بیان اینکه براساس قانون بازنشستگان بیش از ۱۴ ساعت کلاس نمی توانند تدریس کنند، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ معلم بازنشسته در متوسطه اول و دوم و ۲۵ معلم بازنشسته نیز در مقطع ابتدایی بکارگیری شده اند اما همچنان با کمبود ۱۰۳ آموزگار در مقاطع مختلف مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: البته معلمان بازنشسته نیز اعلام کرده اند چنانچه مطالبات گذشته خود را دریافت نکنند سرکلاس ها حاضر نخواهند شد که این زنگ خطری برای آموزش و پرورش به شمار می آید و چنانچه به این مسئله توجه نشود قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد

شاهمرادی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۲۲ مدرسه ابتدایی در منطقه زرین شهر به صورت دونوبته اداره می شوند که این مسئله قطعا کیفیت آموزشی را پایین می‌آورد اما چاره ای نیز نداشته و باید این مدارس به صورت دو نوبته اداره شوند.

وی با اشاره به  اثربخشی پروژه مهر در عرصه تعلیم و تربیت، اضافه کرد: پروژه ملی مهر همه ساله قبل از آغاز سال تحصیلی رقم می خورد و هدف اصلی اجرای این طرح آماده سازی مدارسی با نشاط برای دانش آموزان است و باید آن را به نحو احسن اجرایی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز نیاز است با فراهم کردن زمینه‌های مناسب و تمهیدات لازم جهت بازگشایی هرچه با شکوه‌تر مدارس منطقه زرین شهر باید با هم‌ دلی مسئولان آموزش و پرورش و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خصوصا شهرداری‌های شش گانه منطقه وارد میدان عمل شویم تا پروژه مهر و شاداب سازی مدارس به خوبی در شهرستان لنجان اجرایی شود.

وی متذکر شد: مدارس منطقه زرین شهر به میز و نیمکت نیاز دارند و طبق برآوردهای انجام شده برای خرید میز و نیمکت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، امروز بیشتر مدارس منطقه زرین شهر با کمک والدین اداره می شوند اما به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر خانواده ها این مسئله نیز کفاف مدیریت مدارس را نمی دهند.

وی با اشاره به فقر امکانت ورزشی در مدارس، افزود: بسیاری از مدارس منطقه زرین شهر به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات ورزشی نمی توانند اقدامات لازم  را در این حوزه به سرانجام برسانند و این مهم سبب شده در مدارس دخترانه والبیال و در مدارس پسرانه تنها به ورزش فوتبال پرداخته شود از این رو انتظار می رود شهرداری های شش گانه به مدارس شهرهای خود کمک کنند تا این مشکل مرتفع شود.

کد خبر 388201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.