تخصیص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های آبخیزداری لنجان

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان از آغاز اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز حاج الوان و چم آسمان بخش باغبهادران با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، روح الله کاظمی امروز سه شنبه -۱۲ شهریورماه- در نشست با دست اندرکاران درون سازمانی و برون سازمانی حوضه آبخیز چم آسمان اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از روش‌های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک به شمار می آید زیرا اینگونه طرح‌ها در جلوگیری از فرسایش، رسوب و سیل خیزی در مسیل‌های بحرانی تاثیر بسزای دارد.

وی با بیان اینکه آبخیزداری نقش مهمی در تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و در نهایت افزایش تولید محصول دارد، افزود: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری به صورت احداث بندهای کوتاه سنگ و سیمان در آبراهه ای بحرانی که در سال‌های اخیر با خطرات بروز سیلاب مواجه بوده، انجام می شود و بهره برداری مناسب و درست از اینگونه طرح‌ها، تقویت پوشش گیاهی و کاهش زیان‌های ناشی از سیل‌های ویرانگر و تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی را رقم می زند.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان از آغاز اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوضه های آبخیز حاج الوان و چم آسمان بخش باغبهادران خبر داد و تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی، اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز حاج الوان و چم آسمان تخصیص یافته است و با اجرای این طرح‌ها کنترل سیلاب و نفوذ روان آب‌ها، تغذیه قنوات و همچنین کاهش اثرات خشکسالی، بهبود وضعیت اجتماعی، اقتصادی و معیشتی آبخیزنشینان و بهره برداران پایین دست حوضه آبخیز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: شهرستان لنجان دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک با متوسط بارندگی ۱۶۰ میلی متر در سال بوده که بارندگی ها دارای تراکنش زمانی و مکانی متناسب نیست بنابراین اگر با برنامه‌ریزی بتوانیم روان آب حاصل از بارش‌ها را کنترل و به نحو مطلوب هدایت کنیم موفق خواهیم شد سالیانه بخشی از ۱۸۷ میلیون مترمکعب روان آب حاصله را مهار و هدایت کنیم و این مهم تنها با اجرای پروژه‌های آبخیزداری محقق خواهد شد.

کاظمی عنوان کرد: بیش از پنجاه درصد حوضه‌های آبخیز شهرستان لنجان دارای مطالعات تفصیلی بوده و طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز در این شهرستان آماده اجرا است .

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه این است که طرح‌های مورد نظر را در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برسانیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از بارندگی‌های زمستان ببریم.

کد خبر 388200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.