شست‌وشوی درختان شهر آغاز شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز عملیات شستشوی درختان سطح شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد صفدرپور از آغاز عملیات شستشوی درختان سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: این عملیات به منظور زدودن گرد و غبار و دوده ناشی از آلودگی هوا و بالا بردن رطوبت نسبی در اطرف تاج درخت، شستشوی درختان بلوارها و معابر اصلی و فرعی شهر آغاز شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد افزود: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی که باعث گرم شدن هوا، کاهش رطوبت نسبی محیط و شیوع ریزگردها به خصوص در فصل تابستان می‌شود، به دلیل برهم خوردن تعادل بین جذب آب توسط ریشه و دفع آن توسط برگ‌ها در درختان دچار خزان زودرس شده و یا حتی حالت سرخشکیدگی در درخت ظاهر می‌شود، که این موضوع ضمن ایجاد ظاهری نامناسب، باعث ضعف درختان شده و صدمات جبران ناپذیری به آن‌ها وارد می‌کند.

 وی تصریح کرد: این عملیات در راستای بهبود وضعیت سبزینگی، تدام فتوسنتز و نیز حفظ طراوت درختان شهر، هر ساله بعد از اتمام عملیات سم‌پاشی صورت می‌گیرد که نقش به سزایی در کنترل آفات، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از طغیان مجدد آفات نیز خواهد داشت.

 صفدرپور خاطرنشان کرد: عملیات شستشوی درختان و درختچه‌ها به منظور تداخل نداشتن با ساعات اوج ترافیک و همچنین تردد شهروندان در معابر، از ساعت ۱۲ بامداد تا ۶ صبح به صورت شبانه انجام می‌شود.

کد خبر 388182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.