دریافت هزینه از زائران برای پوشش بیمه‌ای در عراق است

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: زائران با ثبت‌نام در سامانه سماح باید نسبت به پرداخت هزینه انجام پوشش‌های بیمه‌ای و درمانی ویژه این ایام اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، عبدالامیر خوانساری اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به تارنمای https://samah.haj.ir و درج اطلاعات هویتی می‌توانند همزمان با آغاز ماه محرم (۱۰ شهریورماه) تا پایان ماه صفر (هفتم آبان‌ماه) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت‌نام در این سامانه همراه با گذرنامه معتبر برای شرکت در آیین‌های اربعین امام حسین (ع) وارد کشور عراق شوند.

وی با تاکید بر اینکه لغو روادید تنها برای بازه زمانی یاد شده است، افزود: خارج از این محدوده زمانی زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگری استان تصریح کرد: ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود فقط برای خدمات درمانی و بیمه‌ای زوار است که در مجموع ۲۲۰ هزار ریال خواهد بود.

خوانساری گفت: آن دسته از زائران که برای انجام مراحل ثبت‌نام به دفاتر زیارتی مراجعه می‌کنند باید مبلغ ۳۰ هزار ریال به عنوان حق‌الزحمه انجام خدمات ثبت‌نام و ارائه رسید چاپی علاوه بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: امکان انصراف تا دو روز قبل از تاریخ اعزام امکان‌پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگری خوزستان با اشاره به اینکه دوره سفر از اول محرم تا آخر صفر بدون روادید، اقامت یک ماه را شامل می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که سامانه سماح از زائران دریافت می‌کند، این امکان برای دست‌اندرکاران و دستگاه‌های هماهنگ‌کننده به وجود می‌آید تا برای تردد و جابجایی افراد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: این هماهنگی بر اساس تاریخ از پیش تعیین شده خروج و ورود زائران انجام خواهد شد تا نسبت به تامین وسایل نقلیه مورد نیاز اقدام شود.

خوانساری با اشاره به مشکل اختصاص ارز همراه مسافر ویژه زائران اربعین در سال گذشته اظهار کرد: امسال هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا ارز مورد نیاز در داخل کشور به افراد اختصاص داده شود.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، امسال شمار زائران اربعین در شلمچه و چذابه در خوزستان به طور قابل توجهی افزایش یابد.

اربعین سال گذشته ۲۳۶ هزار زائر از چذابه و حدود ۵۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند.

کد خبر 388176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.