نارضایتی نمایندگان از شیوه پرداخت پاداش پایان خدمات فرهنگیان

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در فراکسیون متبوعش، گفت: حاجی میرزایی ضمن ارائه برنامه‌های خود، به دغدغه نمایندگان فرهنگی مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی در تشریح نشست فراکسیون  فرهنگیان با محسن حاجی میرزایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالبه اصلی نمایندگان فرهنگی برنامه‌ریزی برای اعتبار بخشی به آموزش وپرورش، به عنوان مهم‌ترین دستگاه متولی فرهنگی کشور است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: دوری از سیاست‌زدگی در آموزش ‌و پرورش، تلاش برای ایجاد جو آرام و موثر برای معلمان، دانش‌آموزان و والدین و مخاطبان آموزش وپرورش با برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سیاست‌های مقام معظم رهبری و اجرای دقیق سند تحول بنیادین از دیگر مطالبات نمایندگان مردم از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی اضافه کرد: توقف روند مدرسه فروشی و خصوصی‌سازی آموزش وپرورش، اجرای عدالت آموزشی که در سال‌های اخیر در بسیاری از روستاها یا تعطیلی مدارس با جمعیت کم صورت گرفته است، نظارت دقیق بر مدارس غیردولتی و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی نیز در این جلسه مورد تاکید نمایندگان ملت قرار گرفت.

نارضایتی نمایندگان از شیوه پرداخت پاداش پایان خدمات فرهنگیان

وی گفت: نمایندگان فرهنگی ضمن اعلام نارضایتی از شیوه پرداخت پاداش پایان خدمات فرهنگیان، تاکید کردند که روند فعلی موجب کاهش ارزش پولی پاداش فرهنگیان می‌شود و در نهایت با توجه به روند فعلی فرهنگیان بازنشسته نمی‌توانند برای این پاداش برنامه‌ریزی کند، لذا باید برای تغییر روند کنونی و پرداخت به روز پاداش پایان خدمت فرهنگیان برنامه ارائه شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان با اشاره به اجرای نظام رتبه‌بندی با توجه به سند تحول بنیادین و با رویکرد ارتقای مرجعیت معلمان اضافه کرد: از وزیر آموزش و پرورش انتظار می‌رود برداشت‌های انحرافی از نظام رتبه‌بندی معلمان را متوقف کرده با توجه به روندی که باید طی شود و با استفاده از فرصت‌های دولت و مجلس نظام رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند.

حاجی بابایی تصریح کرد: نمایندگان ملت معتقد هستند که فرهنگیان عزیز همواره در خط مقدم ارزش‌آفرینی درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، از این رو حل مسائل، مشکلات و دغدغه‌های فرهنگیان از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است و وزیر پیشنهادی باید دراین خصوص برنامه‌ای منسجم و عملیاتی داشته باشد.

تاکید نمایندگان بر تقویت دانشگاه فرهنگیان

وی ادامه داد: از موارد بسیار مهم و مورد تاکید نمایندگان فرهنگی، توجه خاص به دانشگاه فرهنگیان است ضمن اینکه تنها مرجع ورودی به آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان باشد، به گونه‌ای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شود که دانش‌آموزان نخبه به این دانشگاه وارد شوند تا بتوانیم شاهد تحول مورد نظر در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان پایان دادن به وضعیت نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش تحت عنوان حق‌التدریس و خرید خدمت و پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی و سایر اشکال موجود را با تدوین دستورالعمل مناسب در جهت ایجاد انگیزه در معلمان که منجر به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش می‌شود را نیز ار موارد مطرح شده در این جلسه برشمرد.

حاجی بابایی افزایش نسبت بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به روند کاهشی این نسبت انتظار می‌رود برای بهبود وضعیت نسبت بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت با عنایت به اهمیت جایگاه تعلیم وتربیت در ارتقا وتعالی کشور تلاش شود.

وی اظهار کرد: توجه به اجرای دقیق بیمه طلایی با توجه به افت شدید کیفیت و خدمات این بیمه در سال‌های اخیر و نارضایتی گسترده معلمان دراین خصوص و اولویت بخشیدن به ساماندهی صندوق ذخیره فرهنگیان از دیگر مطالبات نمایندگان مردم از آقای حاجی میرزایی است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: حاجی میرزایی نیز ضمن ارائه برنامه‌های خود در این جلسه بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین و نظارت برای پیشگیری از سایر برنامه‌هایی مانند سند ۲۰۳۰ تاکید کرد و گفت که ارتقای کیفیت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین و مرجعیت معلمان و مدرسه به عنوان پایگاه اجتماعی محله در برنامه‌های پیش‌رو دیده شده است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: تدوین لایحه نظام رتبه‌بندی در هیئت دولت و ارائه آن به مجلس جهت اجرا، بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان با استفاده از فرصت‌های مختلف، ایجاد گفتمان غالب آموزش وپرورش دراین جلسه مورد تاکید وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش بود.

اعلام استقلال حاجی میرزایی از گروه‌های سیاسی

وی گفت: از نکات دیگر مورد تاکید حاجی میرزایی اعلام استقلال وی از گروه‌های سیاسی بود، همچنین آموزش‌های مهارتی و ایجاد هسته اقتصادی جهت ساماندهی اقتصاد آموزش وپرورش نکاتی بود در مباحث حاجی میرزایی مطرح شد.

کد خبر 388175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    0 0
    به خدا وعده سر خرمن ندهید