احمدی‌نژاد، مهره‌ سوخته اصولگریان

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی کشور را در بسته خبری ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

برخی خواسته یا ناخواسته جایگاه حوزه را تخریب می کنند

پنج‌شنبه هفته گذشته بود که برهم زدن مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سوی یکی از طلاب خبرساز شد. ماجرا از این قرار بود که در پی واکنش یکی از طلاب جلسه سخنرانی حجت الاسلام واعظی برای دقایقی به حاشیه کشیده و در نهایت منجر به انصراف وی از سخنرانی شد. گویا برهم زدن سخنرانی‌ها از سوی تندروها در حال تبدیل شدن به رویه ای معمول است، رویه‌ای که به اعتقاد آیت الله علی‌اکبر مسعودی‌خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه آسیب آن متوجه حوزه و روحانیت خواهد شد، به همین دلیل مراجع و بزرگان باید جلوی آن را بگیرند.

وی هرگونه اقدامی در جهت برهم زدن جلسات و نشست ها را آسیب زا خواند و گفت: عده ای خواسته یا ناخواسته با رفتارهای غیر منطقی تیشه به ریشه خودشان می زنند این در حالی است که انقلاب ما بر این پایه شکل نگرفته که خودمان علیه خودمان وارد عمل شویم. متاسفانه در پی اقداماتی که در چند وقت اخیر پیش آمده جایگاه حوزه تخریب می شود.

روایتی از اختلافات شدید اصولگرایان در شورای وحدت

حجت‌الاسلام حسین‌ ابراهیمی، عضو جامعه‌ روحانیت‌ مبارز، با اشاره به اختلافاتی که در چارچوب فعالیت‌های شورای‌ وحدت اصولگرایان پیش آمد، گفت: به‌ هر حال طبیعی است که در هر جریان سیاسی‌ای اختلاف‌ سلیقه‌هایی نمایان شود. به‌ همین دلیل چون افراد زیادی جامعه‌ روحانیت‌ مبارز را به عنوان حکم قبول دارند، ما می‌توانیم در راستای کاهش اختلاف‌ها و در نتیجه اتحاد در فعالیت‌های انتخاباتی موثر واقع شویم.

ابراهیمی توضیح داد: اعضای جامعه‌ روحانیت‌ مبارز همه سعی‌شان را به کار خواهند گرفت تا اصولگرایان به انسجام لازم برسند تا دیگر به مشکل برنخوریم. البته شواهد حاکی از آن است که اختلاف‌های شدیدی وجود دارد، اما چون وحدت برای ما از اوجبِ واجبات است، در نهایت باید کاری کنیم‌ تا با یک لیست واحد در انتخابات یازدهمین ‌دوره‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی شرکت کنیم. در واقع اگر نتوانیم در انتخابات به وحدت برسیم، در رقابت با رقیب شرایط دشواری خواهیم داشت.

 ابراهیمی در پایان سخنانش گفت: گاه برخی درباره حضور یا عدم حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات حرف‌هایی می‌زنند یا سوال‌هایی می‌پرسند. درباره این شخص یک‌ کلام باید گفت «مهره‌ سوخته است» و بر همین اساس اصولاً با هیچ بحث و بهانه‌ای نباید اسمش را مطرح کرد.

آیا روش جمهوری اسلامی در دخالت دادن دین در سیاست درست بود؟

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، طی سخنانی در دیدار با گروهی از دانشجویان شرکت‌کننده در دوره «طرح ولایت» با بیان عوامل مختلف یک انقلاب، گفت:عمده انقلاب‌هایی که در دنیا واقع شده تحت تأثیر نیازهای مادی و جسمی بوده است، البته گاهی امور جانبی دیگری هم که جنبه ارزشی دارند، در شکل‌گیری یا شدت یک انقلاب تأثیراتی داشته‌اند. توجه به این نکته لازم است که ارزش‌ها متفاوت‌اند؛ برخی ارزش‌ها را همه انسان‌ها پذیرفته‌اند و برخی دیگر تنها برای عده‌ای یا جامعه خاصی ارزش تلقی می‌شود. کمتر کسی باور می‌کرد که این انقلاب به پیروزی برسد، احساس می‌کنم وظیفه دارم در روزهای پایانی عمرم مطالبی را درباره ارزش‌های انقلاب بگویم که متأسفانه کمتر به آن توجه می‌شود و حتی برخی از کسانی که خودشان دست اندر کار این انقلاب بودند، و در پیاده کردن این ارزش‌های و برقراری این نظام نقش داشتند، آن گونه که شایسته است، عمق این مطالب را درک نکرده‌اند.

وی ادامه داد: حتی اگر پذیرفته شد که دین باید در امور اجتماعی و سیاسی دخالت کند، سؤال دیگری مطرح می‌شود این است که آیا روشی که جمهوری اسلامی در پیش گرفته، روش درستی است؛ و حتی اگر روش جمهوری اسلامی را در گذشته درست بدانیم، آیا در ادامه هم باید با همین شیوه جلو رفت، یا با تغییر شرایط باید به گونه دیگری عمل کرد؟ آیا امروز هم لازم است از شعارهای اول انقلاب حمایت کرد یا باید راه‌های دیگری را بیابیم تا ضرر کمتری داشته باشیم؟اگر بخواهیم نسل آینده ما اسلام انقلابی را باور داشته باشد و در این مسیر تلاش کند، باید پاسخ این سؤالات به خوبی برایش تبیین شود؛ مخصوصاً با توجه به اینکه دشمنان ما دائماً چنین سؤالاتی را به شیوه‌های مختلف مطرح می‌کنند و حتی اگر در ذهن جوانی این شبهات وجود نداشته باشد، دشمنان برای او این سؤالات را طرح خواهند کرد.

در صورت عدم همراهی اروپا، ایران جمعه گام سوم کاهش تعهدات برجامی را برمی دارد

علی ربیعی، سخنگوی دولت در آغاز نشست هفتگی خود با گرامی داشت و تسلیت ماه محرم ، اظهار کرد:  قیام امام حسین (ع) به اصل امر به معروف و نهی از منکر  اعتبار بخشید. امام حسین (ع) نه فقط در زمان خودش چراغ بود، بلکه برای تمام دوران منش و روش ایشان در ایستادگی همراه با اخلاق به الگو تبدیل شد. اگر ما وارثان خوبی باشیم این  ایستادگی مقابل زور خارجی و مهربان بودن در داخل درس زیادی دارد.

وی تاکید کرد: با استناد به مفاد برجام کاهش تعهدات خود به برجام را اعلام کردیم، تعهدات را کم نکردیم که برجام را از بین ببریم. برای بازگشت طرف برجامی به تعهدات خود، این سیاست را اتخاذ کردیم. اروپا قادر به اجرای تعهداتش نباشد منطقی نیست ما باشیم. تا روز جمعه فرصت ما برای گام سوم است. اینکه به سمت گام سوم حرکت نکنیم به واکنش طرف اروپایی ربط دارد. مشروط به میزان رضایت ایران از رفتار اروپا حتی میزان بازنگری در سایر موارد هم وجود دارد.

احراز هویت‌ها در انتخابات مجلس صددرصد الکترونیکی برگزار خواهد شد 

عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور، در بدو ورود به استان گیلان در فرودگاه سردار جنگل رشت در جمع خبرنگاران با تأکید بر برگزاری قانونمند و باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انتخابی خوب، قانونمند و باشکوه انجام شده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها اعم از شورای نگهبان و دستگاه‌های امنیتی و سایر دستگاه‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده انتخابات امسال در فضایی امن، سالم و قانونمند برگزار می‌شود.

وزیر کشور  با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری گفت: با هماهنگی‌های لازم و احراز هویت‌های صورت گرفته، امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت صددرصد الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای برگزاری باشکوه انتخابات هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان، دستگاه‌های امنیتی و تبلیغی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی همچنین به نقش و حضور مردم اشاره و خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثر مردم در انتخابات مهم‌ترین اولویت دست اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس است.

قوه قضاییه، صدا و سیما و برخی نهادها اطلاعات حقوق مدیران خود را ارائه نکرده‌اند

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس به سوال ۱۲ نماینده مجلس درباره‌ی علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ داد.

وی یادآور شد: در زمان بررسی این ماده از قانون برنامه به عنوان معاون سازمان برنامه مشغول به کار بودم لذا به تمام قوانین برنامه اشراف دارم ولی متولی این کار سازمان اداری و استخدامی است که خوشبختانه در همان سال ۹۶ یعنی سال اجرای برنامه ششم کار راه‌اندازی این سامانه را آغاز کرد و متناسب با بخش‌نامه‌های مختلف از دستگاههای اجرایی نسبت به بارگزاری اطلاعات آنها اقدام نمود.

وزیر اقتصاد توضیح داد: این که بنده گفتم موضوع راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق در حیطه وظایف سازمان اداری و استخدامی است حرف جدیدی نیست و جمع بندی کمیسیون اقتصادی هم همین بوده است. تقسیم کاری بین دستگاههای اجرایی برای این موضوع صورت گرفته است؛ از طرف دیگر جمع کردن اطلاعات در یک مقیاس گسترده و وسیع در قالب سامانه‌ای باید باشد تا امکان بارگذاری اطلاعات توسط تک تک دستگاه‌ها وجود داشته باشد که نهادهای نظارتی بتوانند به دقت امکان نظارت داشته باشند. لذا سازمان اداری استخدامی در سال ۹۶ یعنی سال اول برنامه این مهم را آغاز کرد که انجام درست آن منوط به همکاری دستگاههای اجرایی است که تنها تحت پوشش قوه مجریه نیستند و قوای سه گانه  و نیروی انتظامی را هم شامل می‌شوند اما برخی از دستگاه‌ها هنوز اطلاعات خود را در سامانه به ما ارائه نکردند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: تاکنون قوای مجریه و مقننه اطلاعات خود را برای ثبت در سامانه داده‌اند در این جا اعلام کنید که کدام دستگاه‌ها و نهادها اطلاعات ندادند. دژپسند در پاسخ به سوال لاریجانی گفت: قوه قضاییه، بنیادها و شهرداری‌ها باید اطلاعاتشان را بارگذاری کنند. درباره‌ی قوه قضاییه به دلیل نقل و انتقال و تحولات مدیریتی این کار در سال گذشته انجام نشد. پیگیری‌های در سال جاری برای انجام چنین کاری در حال انجام است. البته دو سازمان ثبت اسناد و روزنامه رسمی به عنوان سازمان‌های زیر مجموعه قوه قضاییه این اقدام را انجام دادند.

کد خبر 388167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.