ریزش سه هزار واحدی شاخص کل بورس امروز ۱۱ شهریورماه

شاخص کل بورس که از ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۹ و ۲۱ دقیقه کاهشی شد و در نهایت با سه هزار و ۵۲ واحد کاهش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز -دوشنبه ۱۱ شهریور ماه- با کاهش سه هزار و 52 واحدی به کانال ۲۸۳ هزار واحد بازگشت. شاخص هم وزن نیز با یکهزارو 192 واحد کاهش به رقم ۷۶ هزار و ۹۹۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول به کانال ۲۰۷ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۶۹ هزار و ۸۲۷ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس به عدد سه هزار و ۷۱۴ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن چهار میلیارد و ۴۷۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۳۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۷۲۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای فخاس، خساپا و شپنا به ترتیب با ۱۷۷، ۶۳ و ۴۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فولاد، فملی و اخابر به ترتیب با ۴۱۹، ۲۰۹ و ۲۰۸ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، شپنا و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فلزات اساسی جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کارشناسان بازار سرمایه حرکت کاهشی امروز شاخص بورس تهران را تمایل بازار برای ذخیره سود عنوان کردند. به گفته صاحب نظران بازار سرمایه کشور دوره اصلاح شاخص کوتاه مدت بود و تدپیکس مجددا مسیر رو به رشد خود را ادامه می دهد.

کد خبر 388162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.