اشتغال‌ ۱۵ هزار ایثارگر با بهره‌مندی از تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه هیئت‌امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون جمعاً بیش از ۴۳۸ میلیارد تومان فعالیت عملیاتی صورت پذیرفته که منجر به اشتغال ۱۵ هزار و ۷۹۱ ایثارگر به‌صورت مستقیم شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از بنیاد شهید، جلسه هیئت‌امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور اعضای هیئت‌امنا، هیئت‌مدیره و مدیرعامل این صندوق برگزار شد.

شهیدی در این جلسه با اشاره به اهمیت اشتغال ایثارگران گفت: اشتغال و درمان همواره از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است و فعالیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران یکی از راه‌های اصلی برای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: صندوق باید از تمامی راه‌ها برای اعطای وام‌های خوداشتغالی ایثارگران استفاده کند، همچنین ضرورت دارد فعالیت این صندوق با اولویت مناطق و استان‌های محروم گسترش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت کاهش زمان دریافت وام اشتغال ایثارگران ادامه داد: هیئت‌مدیره و مسئولان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، سرعت در کار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و از فرایندهای دست‌وپا گیر اداری بر حذر باشند. وام اشتغال باید در کم‌ترین زمان ممکن به دست ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها برسد.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به گزارش مطلوب حسابرسی صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در سال ۱۳۹۷ گفت: از تمام متصدیان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، هیئت‌مدیره و مدیرعامل این صندوق تشکر می‌کنم. امیدوارم اطلاع‌رسانی از نحوه دریافت وام‌های صندوق به شکل مطلوب انجام شود تا تمامی ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها از جزییات و مراحل اداری وام‌ها مطلع شوند.

رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این جلسه با اشاره به بررسی حدود ۳۸ هزار درخواست وام در سال ۱۳۹۷ گفت: برای ۲۵ هزار پرونده، مجوز پرداخت صادر شده است.

کد خبر 388161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.