۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
مزرعه‌ شهری در قلب اوترخت

معماران در شهر اوترخت هلند رستورانی به شکل یک پاویون طراحی کرده‌اند که مملو از گیاهان و سبزیجات است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "خانه سبز" که توسط گروهی از معماران هلندی طراحی شده است، به عنوان یک مزرعه شهری، رستورانی کوچک و سالن اجتماعات مورد استفاده عموم مردم شهر اوترخت قرار می‌گیرد. این پاویون موقتی با پیروی از اصول سازگار با محیط‌ زیست ساخته شده است و استفاده از عناصر پیش‌ساخته در آن، امکان از هم باز کردن اجزا این مزرعه شهری و انتقال آن به مناطق جدید را فراهم آورده است.

قبل از احداث "ساختمان سبز" یک مرکز اداری بسیار بزرگ در آن منطقه احداث شده بود که قرار بود به مدت ۱۵ سال هیچ ساخت‌وسازی درزمین مقابل آن انجام نگیرد. در نتیجه گروهی از معماران شهر تصمیم گرفتند با احداث مکانی جدید و موقتی و به مدت ۱۵ سال، شور و هیجان را برای منطقه فراهم آورند.

این معماران طراحی خود را بر اساس "اصول مدور" انجام دادند تا بتوانند مصالح به‌کار برده شده برای ساخت رستوران را بازیافت کنند و برای ساخت سازه‌ای جدید به کار برند. در اصول مدور، امکان بازیافت کامل و یا بخش عمده‌ای از مصالح و ورود دوباره آن به چرخه تولید وجود دارد.

مزرعه شهری اوترخت پاویونی دو طبقه‌ای است که از چهارچوبی فلزی ساخته شده است. طبقه همکف این مزرعه از عناصر چوبی پیش‌ساخته و بازیافتی ساخته شده است در حالی که سقف آن از ورقه‌های فلزی نازک و سوراخ‌دار تشکیل شده است.

پشت‌بام "ساختمان سبز" مملو از پنل‌های خورشیدی است که علاوه بر عایق‌بندی سقف، انرژی مورد نیاز رستوران را تامین می‌کند. دیوارهای شیشه‌ای ساختمان بیشترین نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌کند و در نتیجه استفاده از نور مصنوعی را به حداقل می‌رساند.

سالن غذاخوری ساختمان در طبقه همکف قرار دارد، در حالی‌که اتاق برگزاری جلسات و گلخانه عمودی طبقه بالا را اشغال کرده است. مشتری‌های رستوران می‌توانند در حال خوردن غذا در طبقه همکف، از تماشای دیوارهای سبز طبقه بالا لذت ببرند.

کد خبر 388157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.