دو مرکز اهدای خون در عاشورا و تاسوعا فعال است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو مرکز انتقال خون به منظور اهدای خون افرادی که نذر خون دارند فعال است.

مجید زینلی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای تسهیل فرآیند اهدای خون و ادای نذر خون شهروندان مراکز انتقال خون استان طبق روال عادی از اول محرم فعال است.

وی با اشاره به پذیرش روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون در مراکز انتقال خون استان، افزود: در ایام محرم دو مرکز انتقال خون در خمینی شهر در دو شیفت کاری صبح و عصر فعال است و خدمات لازم در راستای خونگیری از افرادی که نذر خون دارند را انجام می دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خصوص روزهای فعالیت مراکز انتقال خون خمینی شهر تصریح کرد: مرکز بهداشت آدریان و مرکز سلامت جوی آباد در خمینی شهر در روز ششم محرم برابر ۱۵ شهریورماه آماده خون‌گیری از شهروندان است.

وی با بیان اینکه مرکز انتقال خون خواجو در اصفهان روز جمعه ششم محرم تعطیل است، اظهار کرد: مرکز انتقال خون خواجوی اصفهان در روز تاسوعای حسینی تنها به افرادی که مایل به اهدای پلاسما یا پلاکت هستند ارائه خدمات می کند.

زینلی با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو مرکز انتقال خون در خمینی شهر فعال است، افزود: دو مرکز انتقال خون خمینی شهر واقع در خ امام شمالی و مرکز کوشک واقع در بلوار امام ساختمان شورای حل اختلاف خمینی شهر از دهه اول محرم فعال است و به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دو شیفت صبح و عصر از هفت و نیم صبح تا شش عصر فعال و پذیرای اهداکنندگان خون است.

وی با تاکید بر اینکه در دیگر نقاط استان طبق روال عادی خون‌گیری انجام می شود، در خصوص مراکز انتقال خون استان، خاطرنشان کرد: در شهرستانهای استان اصفهان در شهرهای شهرضا، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نایین و خمینی شهر مراکز اهدای خون وجود دارد که شهروندان این شهرها می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در ایام محرم سال گذشته دو هزار واحد خونگ‌یری انجام شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود اهدای خون در ایام محرم امسال با ۱۰ درصد افزایش داشته باشد و توصیه می شود با توجه به محدودیت های انتقال خون و تاریخ انقضای خون اهدا شده، شهروندان تدریجی به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه کنند و همگی اهدای خون خود را به صورت هیجانی به یک روز خاص موکول نکنند.

وی در این زمینه افزود: با توجه به فتاوای مراجع تقلید افرادی که نذر خون در تاسوعا و عاشورای حسینی دارند حتی اگر بعد از این ایام مراجعه کنند از نظر شرعی مشکلی برای نذر خون آنها وجود ندارد و نذر آنها صحیح است.

کد خبر 388147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.