وصول ۹۰ درصد مطالبات معوق صندوق ذخیره شهرداری تهران

حجم مطالبات معوق موسسه صندوق ذخیره کارکنان از سازمان های و زیرمجموعه های شهرداری تهران در آغاز تابستان سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می رسید که با پیگیری به کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان و به عبارتی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، یکی از عمده ترین دلایل تاخیرهای طولانی گذشته در پرداخت مطالبات اعضای صندوق ذخیره، واریز نشدن درصدهای کسر شده از حقوق کارکنان برخی سازمان های شهرداری  به حساب صندوق بود، اقدامی که موسسه صندوق ذخیره را با کمبود منابع در پرداخت و تسویه مطالبات اعضا رو به رو می کرد.

بدهی ۲۸ سازمان و شرکت دچار تاخیر در آغاز تابستان سال گذشته به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می رسید و شرکت بهره برداری مترو به تنهایی سهمی بیش از ۶۰ درصد را به خود اختصاص داده بود.

معضلی که به‌رغم میل باطنی، مدیران موسسه صندوق ذخیره را به  اتخاذ تدابیری ناگزیر کرد،از جمله خروج اسامی کارکنان این سازمان ها و شرکت ها از صف پرداخت مطالبات با هدف احترام به حقوق افرادی که واریز سهم شان به درستی صورت گرفته بود ... اعلام و اطلاع رسانی وضعیت بدهکاری سازمان های فوق جهت رفع ابهام کارکنان معترض آنها و سرانجام انتشار نامه نگاری های موسسه با این سازمانها در اعلانات داخلی واحد امور اعضا.

اما با گذشت قریب به یک سال تلاش های صورت گرفته نتیجه داد، چنانکه حجم بدهی سازمان ها و زیرمجموعه های شهرداری تهران در ۲۰ مرداد ماه جاری به حدود ۲.۵ میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که ۲.۲ میلیارد تومان از این رقم مربوط به شرکت همشهری است که از آذرماه سال ۹۶ تا کنون واریزی به حساب موسسه صندوق ذخیره کارکنان نداشته و مابقی مربوط به ۵ شرکت مجموعه شهرداری تهران است.

اگر بتوان بدهی بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی سه شرکت دیگر را به دیده اغماض نگریست، به جرات می توان گفت شرکت همشهری هم اکنون تنها بدهکار جدی موسسه صندوق ذخیره کارکنان است که پرداخت مطالبات بازنشستگان و کارکنان آن با دشواری مواجه شده است.

این گزارش حاکی است، وصول بدهی های معوق سازمان ها و مجموعه های شهرداری تهران از چالش های عمده موسسه صندوق ذخیره در دوره ۱۸ ماهه مدیریت اخیر بوده است، در عین حال با به ثمر نشستن تلاش ها، روند پرداخت مطالبات اعضا شتاب قابل توجهی گرفته و دروه انتظار اعضا برای وصول مطالبات به طور چشمگیری کاهش یافته است، به گونه ای که مطالبات بازنشستگان ظرف یک ماه و نیم تسویه و پرداخت می شود.

اگرچه تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت در وصول مطالبات موسسه تا حد زیادی به نتیجه رسیده است اما مکاتبات و مذاکرات با شرکت همشهری و همچنین شهرداری تهران برای حل مشکل باقی مانده یعنی پرداخت مطالبات کارکنان این شرکت کماکان در جریان است.

کد خبر 388144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.