مهر امسال ۸ میلیون دانش‌آموز ابتدایی به مدرسه می‌روند

۱۱ مجروح در تصادف کبوترآهنگ، دستگیری باند قاچاق تریاک در تهران،کمک ۴ میلیارد تومانی فارسی ها در جشن عاطفه ها، اشتغال ۸۷۴ نفر در بخش تعاون اردستان، آزادسازی ۲۲ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه حبله رود عناوین بسته خبری اجتماعی ۱۱ شهریورماه ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اول مهر امسال افزون بر هشت میلیون دانش آموز مقطع دبستان در سراسر کشور به مدرسه می روند که دو درصد بیشتر از سال قبل است.

رضوان حکیم‌زاده گفت: تا الان کار ثبت نام ۹۴ درصد جمعیت دانش آموزی ابتدایی کشور پایان یافته است.

وی افزود: کار ساماندهی نیروی انسانی مدارس ابتدایی کشور نیز پایان یافته و هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود.

حکیم‌زاده اضافه کرد: با وجود اینکه امسال ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان در مقایسه با سال قبل ۱.۸ درصد افزایش داشته است اما همچنان آمار بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی بالاست.

وی تصریح کرد: پارسال ۱۴۱ هزار بازمانده از تحصیل در سراسر کشور شناسایی و اسامی آنان به استان ها و شهرستان ها اعلام شد که در نهایت فقط ۳۴ هزار نفر آنان جذب شدند.

 جاسازی موادمخدر در صنایع دستی

رئیس کلانتری ١٤٨ انقلاب، از کشف ٤ کیلو ابر آغشته به ماده مخدر تریاک و انهدام باند سه‌ نفره قاچاق مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ پیمان لطیفی گفت: عوامل عملیات کلانتری ١٤٨ انقلاب طی رصد فنی تحرکات یک باند ٣ نفره متشکل از دو نفر مرد و یک نفر زن متوجه اهداف این باند شدند. این متخلفان از تعدادی کیف صنایع دستی استفاده کرده بودند که در دوخت آن ابرهای آغشته به تریاک را بکار برده بودند. آنها تصمیم داشتند این محموله را با پست به مقصد مشخص ارسال کنند.

وی افزود: تیم عملیات این کلانتری در یک اقدام بهنگام در یکی از دفاتر پستی منطقه مرکزی تهران موفق به دستگیری هر سه نفر اعضا این باند شدند که از آنان تعداد شش عدد کیف دستی سنتی و یک عدد تخت پارک تا شوی کودک کشف گردید که تمامی قسمت‌های ابری این وسایل آغشته به تریاک بودند.

کمک ۴ میلیارد تومانی فارسی‌ها در جشن عاطفه‌ها

با اجرای مرحله نخست جشن عاطفه‌ها چهار میلیارد تومان کمک‌های مردمی در استان فارس جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: هدایای جمع آوری شده بین دانش آموزان نیازمند در حال توزیع است.

بذرافشان با بیان اینکه مرحله دوم جشن عاطفه‌ها ۱۰ مهر در شش هزار و ۱۰۰ مدرسه برگزار می‌شود، افزود: پارسال در مرحله اول چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در مرحله دوم شش میلیارد و صد میلیون تومان جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده است امسال در مجموعه دو مرحله جشن عاطفه ها، بیش از ۱۷ میلیارد تومان هدایای مردمی دریافت شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: ۲۵ هزار دانش آموز و چهار هزار و ۹۰۰ دانشجو تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد فارس هستند.

معافیت از سربازی دو برادری چگونه است؟

طبق قوانین نظام وظیفه، هنگامی که دو برادر همزمان مشمول خدمت سربازی شوند، یکی از آن‌ها می‌تواند از معافیت موقت استفاده کند.

برخی از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که زمان اعزام به خدمت‌شان با برادر دیگر خانواده همزمان است، درباره امکان تعویق در اعزام به خدمت سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، برای این دسته از مشمولان که تاریخ اعزام به خدمتشان با برادر دیگر همزمان است، امکان تمدید تاریخ اعزام به خدمت وجود دارد. البته برادران نباید غیبت داشته باشند و یکی از آنها باید به خدمت اعزام شود تا برادر دیگر بتواند معافیت موقت دریافت کند.

 ۵ قلوهای اراکی خانه دار می شوند

یک واحد مسکونی با همکاری بهزیستی استان مرکزی و اداره کل اوقاف استان به خانواده ۵ قلوهای اراکی واگذار می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: به منظور رفع مشکلات  خانواده پنج قلوهای اراکی یک واحد مسکونی دو خوابه با همکاری بهزیستی و اوقاف استان مرکزی، در اختیار خانواده پنج قلوهای اراکی قرار می گیرد.

زهرا امینی افزود: افرادی که تمایل به کمک به خانواده پنج قلوها دارند، می‌توانند کمک‌های خود را به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی به شماره ۲۱۷۳۴۵۵۲۰۴۰۰۳ واریز کنند.

وی افزود : خرداد پارسال ، بانوی ۳۰ ساله اراکی در دومین زایمان خود صاحب سه پسر و دو دختر شد و از همان ابتدا پدر و مادر این خانواده برای مراقبت از این نوزادان با مشکلاتی مواجه شدند. 

۸۷۴ نفر در بخش تعاون اردستان اشتغال دارند

سرپرست اداره تعاون کار و امور اجتماعی اردستان گفت: در زمان حاضر ۹۸ تعاونی فعال در این شهرستان زمینه اشتغال مستقیم ۸۷۴ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان تعداد ۱۶۸ شرکت تعاونی وجود دارد که تعداد ۹۸ تعاونی فعال هستند، افزود: این تعاونی‌ها در زمینه‌های کشاورزی، مسکن، معدنی، فرش دست باف و شرکت‌های خدماتی فعالیت می‌کنند. قطعاً تعاونی‌ها می‌توانند به ‌عنوان بخش کارآمدی از اقتصاد کشور فعال باشند و به ارزان‌تر شدن تولید کمک کنند. باید تعاونی‌ها در شهرستان حمایت شوند که ما نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از تعاونی‌ها به کار می‌گیریم.

خانی با بیان اینکه تعاونی‌های شهرستان اردستان آنگونه که باید فعال نیستند، گفت: در چند سال گذشته هیچ‌گونه تسهیلاتی به تعاونی‌های شهرستان داده نشده و در این خصوص مطالبه‌ای نداشتند. آمادگی لازم را داریم تا اگر فردی بخواهد در بخش تعاون فعالیت کند به او یاری برسانیم و آن‌ها هیئت‌های مؤسس خود را در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، درمان، مسکن، تجارت و غیره ایجاد کنند.

نظارت های بهداشت محیط در ایّام محرم و صفر تشدید می شود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه تلفن ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی در ایّام محرم و صفر همواره فعال است، گفت: نظارت های بهداشت محیط در ایام محرم و صفر تشدید خواهد شد و همکاران ما به صورت سرزده از هیئت ها، تکایا و مساجد بازدید خواهند کرد. این نظارت ‌ها و کنترل‌ ها از ابتدای محرم تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

محسن فرهادی درخصوص تمهیدات بهداشتی و اقدامات مرکز بهداشت محیط وزارت بهداشت در ایام محرم و صفر، افزود: بخشنامه نظارتی در ایّام محرم و صفر به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و حوزه بهداشت هر دانشگاهی از امروز اول  ماه محرم، موظف به اجرای این بخشنامه و اعزام تیم های بازرسی برای کنترل موارد تاکید شده در این بخشنامه است. در واقع، براساس این ابلاغیه دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به بسیج تیم‌ های ثابت و سیار خود برای این ایّام شدند.

عادات صبحگاهی مناسب برای داشتن پوستی عالی

صبح زود زمانی که از خواب بیدار می‌شوید بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا روغن و چربی موجود بر روی پوست را از بین ببرید.

همیشه از آنتی اکسیدان‌های مختلف برای به تاخیر انداختن یا پیشگیری از آسیب سلولی که توسط آلاینده‌های محیطی بر روی پوست ایجاد می‌شود، استفاده کنید. مواردی همچون اشعه ماوراء بنفش می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود. آنتی اکسیدان‌های عمومی در محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین E، C، فلورتین، فرولیک اسید و ترکیبات گیاهی مانند رسوراترول، چای سبز و انواع قهوه است.

هرگز استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

زمانی که می‌خواهید به بیرون از منزل بروید حتما ضدآفتاب‌ها بزنید. بهتر است از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که SPF سی یا بالاتر از آن را دارند، زیرا تاثیر بهتر و بیشتری بر روی پوست خواهند داشت. شما می‌توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید که دارای ضد آفتاب هستند.

همیشه دست‌های خود را بپوشانید

هرگز استفاده از آنتی اکسیدان‌ها و ضد آفتاب‌ها را بر روی گردن، قسمت بالایی قفسه سینه و دست‌ها فراموش نکنید. این قسمت‌ها نیز همانند صورت در معرض اشعه ماوراءبنفش قرار دارند. معمولا افراد مراقبت از این قسمت‌ها را فراموش می‌کنند، اما همان‌طور که ذکر شد این قسمت‌ها نیز همانند صورت در معرض اشعه و آلاینده‌های محیطی قرار دارند.

آزادسازی ۲۲ هزار مترمربع از اراضی بستر رودخانه حبله رود

عباس رضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فیروزکوه از آزادسازی ۲۲ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه حبله رود خبر داد و گفت: با تخریب ۱۳ مورد ساخت و ساز غیرمجاز ۲۲ هزار متر مربع از اراضی بستر رودخانه حبله رود با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال آزادسازی صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب فیروزکوه اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ساختمان مسکونی، آلاچیق، محوطه سازی و دیوارکشی بوده است.

آخرین آمار ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور تا ۱۱ شهریور

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آمار ثبت نام و انتخاب رشته در رشته‌های بدون آزمون (پذیرش مهرماه ۹۸) گفت: ۲۸ شهریورماه ۹۸ آخرین مهلت ثبت نام و انتخاب در این رشته‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

توکلی گفت: تا صبح امروز دوشنبه ۱۱ شهریور تعداد ۱۹۴ هزار و ۶۴۷ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار نفر است و ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

۱۱ مجروح در تصادف کبودرآهنگ

سرهنگ مجید گلی فرمانده انتظامی شهرستان "کبودرآهنگ" همدان، از تصادف رخ به رخ خودرو سمند با یک دستگاه ال ۹۰ و مجروح شدن ۱۱ نفر در این حادثه خبر داد و گفت: در این تصادف که در سه راهی قهورد سفلی شهرستان کبودرآهنگ روی داد، ۱۱ نفر مجروح که با کمک گروه های امدادی به بیمارستان بعثت همدان اعزام شدند.

وی افزود: کارشناسان علت این حادثه را عدم رعایت فاصله حق تقدم خودروها و عدم توانایی راننده هر دو خودرو به دلیل سرعت زیاد اعلام کرده اند.

کد خبر 388127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.