توسعه حمل‌ و نقل پاک با رویکرد زیست‌محیطی در شهر قم

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای اجرا و توسعه حمل‌ و نقل پاک با رویکرد زیست‌محیطی نیازمند تغییر نگرش مردم و مطالبات مردمی در اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه حمل‌ و نقل هستیم.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با بیان اهداف مشخص‌شده در طرح جامع حمل‌ و نقل، اظهار کرد: افق نهایی طرح جامع حمل‌ و نقل تا سال ۱۴۱۲، اجرا و توسعه حمل‌ و نقل پاک با رویکرد زیست‌محیطی در شهر قم است.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر بیشترین مسافت طی شده در سفرهای درون‌شهری، افزود: بر طبق مطالعات انجام‌شده ۷۰ درصد سفرهای درون‌شهری کمتر از چهار کیلومتر بوده که نشان‌دهنده استفاده نکردن از ماشین شخصی است.

ذاکریان تصریح کرد: برای رسیدن به مهم‌ترین هدف طرح جامع حمل‌ و نقل نیازمند داشتن نگاه زیست‌محیطی در اجراهای طرح‌های عمرانی در حوزه حمل‌ و نقل و ترافیک هستیم.

وی تعریض نشدن خیابان‌ها و اجرای تقاطع‌های غیر هم‌سطح را نخستین راهکار در محدود کردن استفاده از ماشین شخصی عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان مسافت طی شده در سفرهای درون‌شهری باید استفاده از خودروهای شخصی را در هسته مرکزی شهر محدود کنیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم اجرای حمل‌ و نقل همگانی یکپارچه را در طرح جامع حمل‌ و نقل مورد بررسی قرارداد و عنوان کرد: در طرح جامع حمل‌ و نقل اصلاح خطوط اتوبوسرانی، اجرای مترو و ساماندهی خطوط تاکسیرانی برای تشویق مردم در استفاده از حمل‌ و نقل همگانی دیده‌شده است.

ذاکریان تغییر نگاه مردم و مطالبات مردمی در اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه حمل‌ و نقل را نیازمند تغییر دانست و گفت: با وجود مشکلات ترافیکی باید پیوست‌های فرهنگی در حوزه ترافیک را جدی‌تر دنبال کنیم.

کد خبر 388122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.