ساماندهی پیاده‌روهای خیابان پوریای‌ولی تا قبل از فصل زمستان

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: در نیمه دوم سال، قبل از فصل زمستان، پیاده روسازی خیابان پوریای‌ولی بازسازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: متأسفانه پیاده‌روهای خیابان پوریای ولی وضعیت مناسبی ندارد که دلیل آن دریافت مجوزهای حفاری شرکت‌های خدمات‌رسان برای ارایه خدمات است.

وی افزود: شهرداری منطقه هفت به دلیل نوسازی خیابان پوریای ولی امکان صدور مجوز انجام حفاری در محور این خیابان برای شرکت‌های خدمات‌رسان را نداشت از این رو مجوزهای لازم را برای حفاری در قسمت پیاده‌روهای خیابان صادر کرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی تصمیم گرفته شد تا زمان اتمام فعالیت شرکت‌های خدمات رسان، بازسازی و نوسازی پیاده‌روهای خیابان پوریای ولی به تعویق افتد.

وی گفت: پیگیر هستیم تا شرکت‌های خدمات رسان در اسرع زمان فعالیت خود را در خیابان پوریای ولی به اتمام رسانند تا تمهیدات بازسازی و پیاده روسازی این خیابان انجام شود.

شاطوری با بیان اینکه ۳۵ پروژه در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ پروژه اتمام و مابقی در حال انجام است که برای پروژه‌های اتمام یافته ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام ۴۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه احداث ادامه مادی چشمه خونین امسال اجرایی می‌شود، افزود: فاز یک و دو این مادی در سال‌های گذشته انجام شده که برای اجرای فاز سوم آن ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: آزادسازی مسیر احداث خیابان شهید رضازاده حدفاصل خیابان گلستان تا غرضی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و امسال مباحث اجرایی آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به احداث پارک خلاقیت در خیابان فروردین تصریح کرد: طرح پارک خلاقیت مصوب و مناقصه آن انجام شده از این رو از ابتدای سال جاری عملیات احداث آن آغاز و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

شاطوری با بیان اینکه در پارک خلاقیت دو محل ویژه جهت فضای بازی کودکان و خلاقیت آنها در نظر گرفته که با آبنمایی با ساخت حدود ۲۵۰ متر مربع به صورت دایره، زیبایی خاصی پیدا خواهد کرد، تأکید کرد: پارک خلاقیت تا دوماه آینده بهره برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با اشاره به احداث ساختمان مدیریت بحران در این منطقه برای استقرار تیم مدیریت بحران گفت: محل ساختمان مدیریت بحران در ضلع غربی باغ فدک جانمایی شده و قرارداد سفت‌کاری آن انجام شده همچنین قرارداد نازک‌کاری آن در حال انعقاد است و بودجه قابل توجهی برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به شرایط موجود ساخت و ساز در منطقه هفت اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در این منطقه ۳۳۶ فقره به متراژ ۱۹۵ هزارمترمربع و سال گذشته ۳۶۱ پروانه ساختمانی به متراژ ۲۹۰ هزارمترمربع صادر شده است در حالی که امروز با گذشت پنج ماه از سال ۲۸۱ پروانه ساختمانی با متراژ ۱۸۰ هزارمترمربع علی رغم شرایط سخت اقتصادی صادر شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه در سال گذشته از نظر تعداد صدور پروانه ساختمانی رتبه نخست را در بین مناطق ۱۵گانه به خود اختصاص داد، تأکید کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۱۲۰درصد رشد صدور پروانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 388121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.