پلیس نامحسوس در زرین‌شهر فعال شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان گفت: با ورود پلیس کنترل نامحسوس در سطح خیابان‌های شهرهای شهرستان لنجان معابر برای متخلفان ناامن‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمدصادق رجب‌پور در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد:یکی از مسایلی که همواره باعث افزایش ترافیک شهری است، پارک دوبل و توقف در محل‌های ممنوعه بوده است از این رو برای روان‌سازی ترافیک در معابر شهر برخورد با تخلفات در دستور کار ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان قرار داشته است.

وی افزود: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان لنجان با حضور در معابر اصلی و فرعی، نسبت به اعمال قانون خودروهای متخلف اقدام می کنند اما مسئله اصلی  آن است که حضور فیزیکی ماموران در کلیه معابر شهرهای شهرستان لنجان به صورت همزمان ممکن نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لنجان تصریح کرد: امروزه اعمال قانون‌ توسط دوربین انجام می‌شود و میزان محدودی از اعمال قانون ها توسط ماموران پلیس صورت می‌گیرد از این رو استفاده از پایش تصویری و خودروهای مکانیزه پلیس می تواند قانون‌گریزان را به تمکین از قانون رهنمون کند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت پلیس نامحسوس در زرین شهر و فولادشهر، اضافه کرد: امروز راهنمایی و رانندگی به سمت حذف برگه‌های کاغذی جرایم حرکت کرده و جرایم به واسطه ارسال پیامک به صاحب پلاک خودرو اطلاع رسانی می شود از این جهت با ورود پلیس کنترل نامحسوس در سطح خیابان‌های شهرهای شهرستان لنجان معابر برای متخلفان ناامن‌تر خواهد شد.

رجب‌پور با بیان اینکه بهبود ترافیک شهری مستلزم همکاری شهرداری و پلیس راهور است، اضافه کرد:با توجه به تخصیص اعتباراز ماده ۲۳ به شهرداری های شهرستان لنجان انتظار می رود شهرداری ها به نصب دوربین های پایش تصویری با قابلیت اتصال به سیستم هوشمند و با کیفیت بالای ذخیره تصویر به مدت طولانی و قابلیت تشخیص چهره و پلاک نگاهی ویژه داشته باشند.

وی راه‌اندازی پایش تصویری در شهرهای شهرستان لنجان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این دوربین ها نه تنها برای کنترل تخلفات از نیروی فیزیکی کمتری استفاده خواهد شد بلکه افزایش انضباط ترافیکی شهری نیز رقم خواهد خورد.

کد خبر 388119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.