سد معبر در زرین‌شهر زیر ذره‌بین شهرداری

شهردار زرین شهر گفت: با توجه به درخواست مکرر شهروندان برخورد قاطع و جدی با کسانی که در خیابان‌های شهر اقدام به سد معبر کرده و علاوه بر مزاحمت برای شهروندان موجب ترافیک نیز شده‌اند در دستور کار شهرداری زرین‌شهر قرار گرفته است، اما باید پذیرفت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با این معضل برخورد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان، اظهار کرد: سد معبر در زرین‌شهر تنها مختص به دست‌فروشانی که به واسطه ‌نبود فضای مناسب اشتغال برای امرار معاش به این حرفه روی آورده‌اند نیست، بلکه این معضل در خیابان‌های شهر مخصوصا خیابان شیخ بهایی به دلیل استقرار برخی اصناف مانند میوه فروش‌ها هم وجود دارد که سبب افزایش نارضایتی شهروندان و دیگر اصناف شده است.

 وی با بیان اینکه ایجاد معضل ترافیکی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که امروزه بدلیل ساماندهی نامناسب ماشین‌های میوه‌فروش در معابر شهری به وجود آمده، عنوان کرد: متاسفانه سد معبر در خیابان شیخ بهایی به بالاترین حد خود رسیده به گونه‌ای که مبلمان شهری را بر هم زده و بیشتر از نصف پیاده‌روها بوسیله میوه‌فروشان اشغال شده است.

 شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: به دلیل محدودیت مکانی این افراد ماشین‌هایی را در مقابل مغازه‌های خود پارک کرده و اقدام به فروش میوه می‌کنند که باعث سنگین شدن ترافیک در این خیابان‌ها شده است.

محمدی با بیان اینکه براساس نص صریح قانون، سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده از معابر عمومی برای کسب و کار ممنوع بوده و شهرداری موظف به رفع سد معبر است، ادامه داد: ضوابط و مقررات شهری باید توسط همه واحدهای صنفی و عموم مردم رعایت شود از این رو فرهگنسازی در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده تا شهروندان نسبت به سد معبر حساسیت داشته و برای رفع آن احساس مسئولیت کنند.

 وی اضافه کرد: با توجه به درخواست مکرر شهروندان برخورد قاطع و جدی با کسانی که در خیابان‌های شهر اقدام به سد معبر کرده و علاوه بر مزاحمت برای شهروندان موجب ترافیک نیز شده‌اند در دستور کار شهرداری زرین‌شهر قرار گرفته است، اما باید پذیرفت شهرداری به تنهایی نمی‌تواند با این معضل برخورد کند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه براساس قانون در صورت توجه نکردن متخلفان به تذکرات ارایه شده، رای به پلمب واحدهای متخلف صادر خواهد شد، عنوان کرد: برخورد با اصناف متخلف نیازمند اجرای طرح ویژه رفع سد معبر با همکاری اتحادیه‌های صنفی، نیروهای آموزش دیده شهرداری، پلیس راهور و نیروی انتظامی است.

کد خبر 388112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.