تصادفات درون‌شهری لنجان ۴۳ درصد کاهش یافت

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: طی پنج ماه اخیر شاهد کاهش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی درون شهری شهرستان لنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم همچنین تصادفات خسارتی درون شهری ۳۷ درصد و تصادفات جرحی درون شهری نیز هفت درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در نشست شورای ترافیک شهرستان لنجان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح انضباط شهری و پیشگیری از اخلال در نظم عمومی پلیس راهور شهرستان لنجان با حکم دادستانی اقدام به برخورد و جمع آوری و در برخی مواقع توقیف خودروهای وانت که اقدام به فروش میوه و مواد غذایی در ورودی زرین شهر کرده بودند اقدام کرد.

وی افزود: متاسفانه این افراد با خروج از حوزه شهری در حاشیه محورهای مواصلاتی شهرستان لنجان اقدام به فروش میوه می کنند به دلیل اشغال بخشی از جاده به واسطه خودروهای وانت احتمال بروز حوادث ترافیکی بسیار افزایش پیدا می کند از این رو انتظار می رود برنامه ریزی لازم از  سوی پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت ساماندهی، کنترل و رفع سد معبر وانتی ها انجام گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی، اتاق اصناف و شهرداری‌های شهرستان و  پلیس راهور، برنامه‌ای را برای ساماندهی و استقرار دست‌فروشان تدوین کنند تا افراد نیازمند که از سرناچاری اقدام به دست فروشی با خودرو می زنند در محلی امن مستقر شوند تا دیگران دچار خسارت نشوند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش حوادث ترافیکی، چاره‌ای جز آموزش، فرهنگسازی و توجه افراد به قوانین وجود ندارد، گفت: براساس گزارشات ارایه شده طی پنج ماه اخیر شاهد کاهش ۴۳ درصدی تصادفات فوتی درون شهری شهرستان لنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده ایم همچنین تصادفات خسارتی درون شهری ۳۷ درصد و تصادفات جرحی درون شهری نیز هفت درصد کاهش را نشان می دهد.

صالحی اضافه کرد: مهندسی و رفع نقاط حادثه خیز، نصب تابلوهای علایم، هوشمندسازی کنترل ترافیک و... از جمله اقداماتی است که در کنار عوامل انسانس و خودرو می تواندکاهش سوانح را رقم بزند از این رو انتظار می رود شهرداری های ۹ گانه شهرستان لنجان به این مسایل توجه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر 388110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.