طرحی که دست شهرداری نیست

عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای انجام پروژه زیباسازی پل تاریخی غازیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پل غازیان بر روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت، در زمان خود از معدود پل‌های پیشرفته جهان محسوب شده و به عنوان قدیمی‌ترین پل متحرک ایران شناخته می‌شود.

در گذشته رفت و آمد از انزلی به غازیان به وسیله قایق صورت می‌گرفت تا اینکه تصمیم گرفته شد انزلی به وسیله دو پل به راه زمینی غازیان - رشت متصل گردد؛ از هفتم آذرماه ۱۳۱۸ شمسی تاکنون سازه‌هایی که قرار بود فقط نیم‌قرن سرپا باشند، هم‌چنان پابرجا مانده‌اند.

این پل که چهار دهانه ثابت و یک دهانه متحرک دارد، توسط کمپانی "سنتاب" آلمان و شرکت‌های مختلف از جمله "موتلا" سوئد ساخته شد و در نتیجه با احداث آن راه ارتباطی آذربایجان رشت - قزوین - تهران برقرار شد. 

اکنون با گذشت بیش از هشتاد سال از احداث آن، دغدغه تبدیل پل غازیان به یک جاذبه ویژه گردشگری مطرح و جلسات متعددی برای زیباسازی این پل برگذار شده اما نتیجه چندانی نداشته است؛ اسفندماه سال گذشته بود که کمیسیون گردشگری شورای شهر انزلی با توافق مدیران آبفا و مخابرات شهر اعلام کرد که: با انتقال لوله‌های آب و فیبر نوری، کف‌سازی، نورپردازی و مبلمان شهری روی پل قدیم غازیان آغاز و حداقل تا تابستان این پروژه آماده خواهد شد.

فرجام این طرح به یک مطالبه مردمی تبدیل شده و امیر احمدی‌فرد، عضو شورای شهر انزلی درباره آخرین حزئیات طرح کفسازی پل غازیان به مشکل قدیمی این طرح اشاره کرد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شهرداری برای اجرای این طرح نیاز به موافقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین اداره بنادر و دریانوردی دارد؛ از طرفی لوله‌های آب نیز باید با همکاری اداره آبفا برداشته شود.

وی افزود: شهرداری برای اجرای برخی از پروژه‌ها نیاز به اخذ برخی مجوزها از ادارات مختلف داشته و تنها خود تصمیم‌گیرنده نیست.

کد خبر 388108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.