۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کرج حال و هوای محرم به خود گرفت

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: اقدامات لازم برای سیاه‌پوشی و آماده‌سازی این کلانشهر برای ایام ماه محرم و ایجاد بستر مناسب برای عزاداری هیئات مذهبی برنامه‌ریزی و انجام شده است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا زین‌العابدینی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: فضاسازی و اجرای طرح‌های فرهنگی، تبلیغات محیطی و سیاه‌پوش کردن مناطق مختلف شهر انجام شده و این اقدام در برنامه‌ای مدون تا پایان ماه محرم ادامه می‌یابد.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار مدیریت شهری کرج در دهه ابتدایی محرم را حذف زوائد فیزیکی معابر و پاکسازی جداره‌های شهری با اولویت مسیرهای منتهی به مساجد، هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه‌های پخش نذورات در طول مسیر حرکت دستجات عزاداری دانست و افزود: رسیدگی ویژه به همه امور پاکسازی با تأکید بر نظافت معابر و مخازن مکانیزه پیرامون مساجد، هیئات مذهبی و جایگاه‌های پخش نذورات به‌ صورت ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه در ایام محرم به تنظیف و پاکسازی، لایروبی و رسوب‌برداری از انهار خصوصا در معابر حاشیه اماکن مذهبی پرداخته می‌شود، تصریح کرد: مدیریت شهری کرج در راستای افزایش رفاه شهروندی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
زین‌العابدینی با بیان اینکه در ایام محرم شیفت‌های کاری پاکبانان افزایش می‌یابد، تأکید کرد: لازم است شهروندان برای تفکیک پسماند خشک و خودداری از ریختن زباله‌ها در معابر و خیابان‌های شهر همکاری کنند.
وی عنوان کرد: لازم است شهروندان به منظور حفاظت از محیط‌زیست شهری و کاهش تولید پسماند از استفاده ظروف یکبارمصرف خودداری و برای پخش نذورات خود از ظروف تجزیه‌پذیر استفاده کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) در آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های ویژه عملیاتی این سازمان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با استقرار در نقاط مختلف شهر آماده مقابله با حوادث احتمالی هستند.
کد خبر 388098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.