عضویتم در شورای شهر بابل سلب نمی‌شود/ هم شاکی هستم هم متهم

عضو شورای اسلامی شهر بابل گفت: نسبت به حکم خود اعتراض کرده‌ایم هرچند که مجازات ما زندان و محرومیت اجتماعی را شامل نمی‌شود و به همین دلیل حتی اگر این حکم نیز تایید شود، در عضویت شورای من خللی وارد نمی‌کند.

جواد بیژنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص آخرین جزئیات حواشی به وجود آمده در شورای شهر بابل اظهار کرد: من با دو پرونده روبه‌رو هستم یکی مربوط می‌شود به دامی که قربانی آن بوده و به جرم "ارتباط نامشروع مادون زنا" متهم شدم و دیگری پرونده‌ای است که از مسببان این اتفاق به دلیل "اخاذی" شکایت کردم.

وی افزود: بعد از رای دادگاه تجدیدنظر درباره این دو پرونده، نسبت به رای پرونده‌ای که مورد اتهام قرار گرفته‌ایم، درخواست اعاده دادرسی داده‌ام و تا آخر هفته تکلیف پرونده مشخص می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بابل تصریح کرد: درخصوص پرونده اخاذی که من یکی از شاکیان آن بودم، دو عضو شورای شهر، یکی از مدیران شهرداری، دو پیمانکار شهرداری و خانمی که از او به عنوان طعمه استفاده شده بود، مجرم شناخته شده و محکوم به مجازات موثر مانند زندان و محرومیت‌های اجتماعی شدند.

وی ادامه داد: در پرونده دیگر که من و یکی دیگر از اعضای شورا مورد اتهام قرار گرفتیم، با توجه به اینکه در ابتدای پرونده چند روزی را در بازداشت موقت بودم، به همان میزان از مجازات شلاق کسر خواهد شد و حدود ۱۰ تا ۱۲ ضربه شلاق و انجام خدمات اجتماعی از مجازاتم باقی مانده است که این‌ها مجازات موثر محسوب نمی‌شود.

بیژنی خاطرنشان کرد: نسبت به حکم خود اعتراض کرده‌ایم هرچند که مجازات ما زندان و محرومیت اجتماعی را شامل نمی‌شود و به همین دلیل حتی اگر این حکم نیز تایید شود، در عضویت شورای من خللی وارد نمی‌کند و تصمیم‌گیری در خصوص ماندنم در شورا به عهده شورای حل اختلاف استان خواهد بود که زیرمجموعه وزارت کشور است.

کد خبر 388091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.