مردم آمریکا مخالف تحریم ایران نیستند

یک پژوهشگر ارشد روابط ایران و آمریکا و استاد دانشگاه گفت: مردم آمریکا مخالف جنگ با ایران هستند، اما با تحریم های ظالمانه و همه جانبه ایالات متحده که نوعی محاصره اقتصادی است موافقند و راهکارهای اقتصادی و دیپلماتیک را به جای گزینه نظامی مطرح کرده‌اند.

لطف الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تاریخچه درگیری های سیاسی و گاها نظامی میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ایدئولوژی‌های سیاسی و روابط خارجی هر دو کشور در بازه های مختلف زمانی موجب بروز تنش هایی میان دولت های دو کشور شده و در برخی موارد نیز تنش سیاسی و دیپلماتیک به برخورد محدود نظامی منجر شده است.

وی افزود: تنش های مختلف سیاسی و اختلاف نظرها میان رهبران سیاسی و دیپلماتیک ایالات متحده و جمهوری اسلامی در حالی است که مردم این دو کشور به رغم اختلافات در سطوح و ابعاد مختلف دینی، اجتماعی و فرهنگی، راضی به اقدام نظامی و جنگ علیه کشور دیگر نیستند و دیپلماسی و رقابت اقتصادی را راه حل از بین بردن این تنش ها و اختلاف نظرها می دانند.

این پژوهشگر ارشد روابط ایران و آمریکا و استاد دانشگاه با اشاره به نتایج نظرسنجی یک موسسه بین المللی متعبر در ایالات متحده آمریکا، اظهار کرد: افزایش تنش های سیاسی و حتی نظامی میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده در چندماه اخیر در حالی بوده است که بر اساس نتیجه نظرسنجی انجام شده مردم آمریکا مخالف اقدام نظامی کشورشان و جنگ علیه ایران هستند.

سلیمانی ادامه داد: شهروندان آمریکایی در این نظرسنجی به صورت منسجم اعلام کرده اند که گزینه حمله نظامی و تنش سخت با ایران، اقدام مناسبی برای حل اختلاف نظرها میان دو کشور نیست. بر اساس نتایج این نظر سنجی که توسط موسسه گالوپ، یکی از معتبرترین موسسه های برگزاری نظرسنجی و همه پرسی در جهان، انجام شده، ۷۸ درصد از مردم ایالات متحده مخالف حمله نظامی و اعلان جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و گزینه های دیگری را برای حل تنش و مناقشات پیشنهاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی موسسه گالوپ، ۷۸ درصد مردم ایالات متحده ضمن مخالفت با اعلان جنگ و مطرح کردن گزینه نظامی علیه ایران، روش های اقتصادی و دیپلماتیک را برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران از سوی دولتشان مناسب و راهبردی دیده اند و البته باید توجه داشت که این نظرسنجی دقیقا در برهه زمانی توقیف یک نفتکش ایرانی بنام گریس ۱ در جبل الطارق از سوی بریتانیا، برگزار شده است.

این پژوهشگر ارشد روابط ایران و آمریکا با بیان اینکه مردم ایالات متحده نیز همچون سایر جوامع، منافع شخصی خود را مهم تر از منافع سایر کشورها می پندارند، تصریح کرد: بی شک منفعت های اقتصادی و سیاسی هر جامعه ای برای مردم آن اجتماع حائز اهمیت است و منافع سایر ملت و دولت‌ها در تقابل با منافع شخصی یک ملت از اهمیت کمتری برخوردار است.

سلیمانی افزود: ارائه نتایج این نظرسنجی از سوی رسانه های ایرانی و خارجی در حالی بود که اکثریت قریب به اتفاق آنها به راه حل جایگزین مردم آمریکا برای جنگ نظامی اشاره ای نکرده بودند و تنها مخالفت مردم این کشور با اقدام نظامی علیه مردم ایران برجسته شده بود. باید توجه کنیم که جنگ اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه مردم ایران، تاکنون آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی زیادی را متوجه مردم ایران کرده و تحریم ها فشار قابل توجهی را بر مردم تحمیل کرده است.

وی یادآور شد: بر اساس آمار این نظرسنجی مردم آمریکا مخالف جنگ با ایران هستند، اما با تحریم های ظالمانه و همه جانبه ایالات متحده که نوعی محاصره اقتصادی است موافق هستند و راهکارهای اقتصادی و دیپلماتیک را به جای گزینه نظامی مطرح کرده اند.

کد خبر 388090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.