سیستم غلطی در بانک ها در طلب وام‌ها اجرا می شود

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخذ طلب وام گیرنده از ضامن گفت: این یک سیستم غلط است که بانک‌ها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه او را می‌گیرند، بانک‌ها طلب وام گیرنده را باید از وثیقه برداشت کنند.

به گزارش ایمنا، در جلسه علنی _امروز دوشنبه یازدهم شهریورماه_ مجلس شورای اسلامی، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جریان بررسی ماده ۲۷۹ لایحه قانون تجارت ضمن بیان پیشنهاد جایگزین خود گفت: باید در این ماده تاکید شود که ابتدا طلبکار طلب خود را از وثیقه وصول کند و سپس برای اخذ مازاد آن به ضامن رجوع کند.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ این روش غلطی است چرا که امروز در سیستم بانکی ما به گونه‌ای عمل می‌شود که فردی که برای ۴۰۰ میلیون وام ضامن شده است پس از آن که فرد وام گیرنده توان پرداخت وام خود را ندارد به سراغ ضامن رفته و سود آمده روی بدهی را از ضامن اخذ می‌کند. به گونه‌ای که این فرد باید ۲ میلیارد تومان دارایی‌اش را بپردازد. 

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: صحبت آقای قاضی‌پور درست است. اکنون بانکها به جای این که ابتدا از وثیقه طلب خود را برداشت کنند به سراغ ضامن رفته و یقه آن را می‌گیرند. این یک سیستم غلطی است که مشکلاتی را ایجاد کرده است. باید این نقص در این لایحه جبران شود.

در ادامه نمایندگان ماده ۲۷۹ لایحه تجارت را برای رفع ابهام و بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع دادند.

کد خبر 388081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.