۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
پیوند عابران پیاده و طبیعت در چین

پیاده‌راهی عظیم در حاشیه فوجو، از شهرهای جمهوری خلق چین، احداث شده است که به عابران حس قدم زدن در جنگل‌های گرمسیری را می‌بخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران اهل سنگاپور یک "پیاده‌روی جنگلی" به طول ۱۹ کیلومتر بر فراز جنگل‌های اطراف شهر فوجو طراحی کردند که عابران پیاده را از بالای درختان به سمت مقصد هدایت می‌کند. این پیاده‌روی مرتفع ظاهری شبیه به دم یک اژدها دارد که تا ارتفاعات بالا به سمت کوه Jinniushan امتداد یافته است. "پیاده‌روی جنگلی" باعث ایجاد پیوندی عمیق بین بازدیدکنندگان و طبیعت سرسبز شهر فوجو می‌شود که پیش از این در حال ناپدید شدن بود.

فوجو یکی از سرسبزترین شهرهای کشور چین است که به خاطر داشتن درختان انجیر در امتداد خیابان‌ها، در سراسر کشور چین معروف است. در اطراف شهر فوجو نیز جنگل‌های سرسبز زیادی وجود دارد که در چند دهه اخیر توجه مردم به آن‌ها بسیار کاهش یافته بود. به همین منظور گروهی از معماران تصمیم گرفتند با احداث پیاده‌رویی جنگلی مردم را به سمت مناطق سرسبز اطراف فوجو جذب کنند تا ازچشم‌اندازهای زیبای این سایبان جنگلی لذت ببرند و با طبیعت پیوندی دوباره برقرار کنند.

پروژه "پیاده‌روی جنگلی" باعث توسعه فضاهای بدون استفاده و غیرقابل دسترسی اطراف کوه Jinniushan نیز شده است چرا که در این منطقه، فضاهای جدیدی نظیر مجموعه‌ای مدرن برای قرار دادن قبرهای خراب شده مردگان، تبدیل یک معدن سنگ متروکه به یک فضای عمومی برای بازدیدکنندگان و استفاده از یک پایانه اتوبوسرانی قدیمی به عنوان ورودی اصلی به پیاده‌رو فراهم شده است. در قسمت ورودی "پیاده‌روی جنگلی" کیوسک‌های متعددی نیز برای فروش موادغذایی و نوشیدنی‌ها تعبیه شده است.

پیاده‌روی مرتفع شهر فوجو دارای ۱۰ ورودی اصلی است که هر ورودی از ویژگی‌های منحصر به‌فرد و چشم‌نوازی برخوردار است. علاوه براین، وجود امکانات خاصی نظیر آلاچیق‌هایی برای استراحت، ایوان‌هایی برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف، برج‌های مراقبت و خانه‌های درختی مجهز به سرویس‌های بهداشتی، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

"پیاده‌روی جنگلی" همچنین مجهز به اینترنت پرسرعت، صفحه‌های نمایشگر اطلاعات لمسی و مانیتورهایی است که تردد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد. معماران در احداث پروژه پیاده‌روی مرتفع بر فراز جنگل‌های فوجو، حفظ محیط زیست را در اولویت کارهای خود قرار دادند و از عناصر پیش‌ساخته برای ساخت پیاده‌رو بهره گرفتند.

کد خبر 388080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.