برندهای لوازم التحریر ایرانی قابلیت رقابت با مشابه خارجی را دارد

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان گفت: در ایران برندهایی وجود دارد که با نمونه‌های خارجی خود رقابت می‌کند بنابراین پیشنهاد برخی مدارس به دانش آموزان برای خرید برندهای خارجی به دلیل کیفیت پایین محصولات ایرانی نیست، مدارس به فکر درآمد خود هستند.

اکبر چیت ساز در خصوص تمایل مصرف کننده برای مصرف محصولات ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمایل مردم برای خرید محصولات ایرانی افزایش یافته است. سال گذشته سهم محصولات خارجی در بازار حدود ۸۰ درصد بود اما اکنون به ۵۰ درصد رسیده است؛ فروشگاه‌های لوازم التحریر هم اجناس داخلی و هم اجناس خارجی را برای فروش دارند.

وی افزود: این تمایل برای خرید محصولات ایرانی یا خارجی، مربوط به مصرف کننده است، یعنی مصرف کننده در انتخاب آن‌ها مختار است البته مدارس نیز در این خصوص مسئول هستند؛ مسئولان و دبیران نباید دانش آموزان را ملزم به استفاده از برند خاصی کنند. این موضوع بسیار مهم است، زیرا مدارس به فکر درآمد خود هستند؛ آموزش و پرورش نباید اقدام به فروش لوازم التحریر کند.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم التحریر فروشان تصریح کرد: کیفیت برندهای داخلی بسیار خوب است، در ایران مداد رنگی، پاک کن و خودکارهایی وجود دارد که از نظر کیفیت و کمیت با نمونه خارجی خود رقابت می‌کند. پس نمی‌توان پیشنهاد برخی مدارس برای خرید یک برند خارجی خاص را ناشی از پایین بودن کیفیت محصولات داخلی عنوان کرد؛ متاسفانه فرهنگ سازی لازم برای خرید محصولات داخلی به خوبی انجام نشده است.

چیت ساز خاطرنشان کرد: درحال حاضر بازار در رکود به سر می‌برد و مردم تصمیم به خرید لوازم التحریر ندارند (برای سال تحصیلی جدید). بسیاری از افراد قصد دارند برای خرید لوازم التحریر مورد نیاز خود، در دقیقه ۹۰ اقدام کنند.

کد خبر 388076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.