۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
شهرهای زیرزمینی جهان

در اعماق زمین مکان‌هایی ساخته شده با دست بشر، وجود دارد که هر بازدیدکننده‌ای را متحیر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در کره زمین مکان‌های زیادی وجود دارد که هر بازدیدکننده‌ای را شگفت زده می‌کند. از دیوار چین گرفته تا ژرف دره گرند کنیون در ایالت آریزونا درآمریکا، مناطق زیادی در سراسر جهان هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما زیرزمین‌هایی نیز وجود دارد که به گونه‌ای بسیار متفاوت، هر بازدیدکننده‌ای را مبهوت می‌کند.

دخمه مردگان پاریس، فرانسه

انبوهی گورستان‌های قرون وسطی در مرکز شهر پاریس در اواخر قرن هجدهم، دولت این شهر را برآن داشت تا به زیرزمین‌های شهر برای دفن مردگان پناه ببرد. در طول تنها ۱۸ ماه استخوان‌ها و اجساد پوسیده بیش از شش میلیون نفر، از طریق ارابه‌های بزرگ، شب هنگام به مکان دفن جدید، در یک زیرزمین انتقال داده می‌شد. اجساد و استخوان‌های پوسیده به شکل‌های متفاوتی نظیر صلیب، چهره، تزیین دیوارها یا تپه‌های عظیم دفن شده‌است. این روزها، بخشی از دخمه مردگان پاریس به روی عموم مردم باز است که بدون شک هر بازدیدکننده‌ای را بهت زده می‌کند.

کوبرپدی، جنوب استرالیا

کوبرپدی، شهری واقع در جنوب استرالیا، یکی از خارق‌العاده‌ترین مکان‌ها در سراسر دنیاست که حدود ۸۰ درصد از جمعیت آن برای در امان ماندن از گرما در زیرزمین زندگی می‌کنند و در آنجا مشغول به کار هستند. در این شهر معدن اوپال به وفور یافت می‌شود و شغل اکثر مردم در ارتباط با استخراج این سنگ معدنی است. در شهر کوچک کوپربدی تونل‌ها و گودال‌های زیرزمینی خطرناک بسیاری وجود دارد، با این حال به خاطر ارزش بالای سنگ اوپال، مردم همچنان به این صنعت مشغول هستند.

علاوه براین، یک کلیسا، فروشگاه‌ها، مراکز سفالگری، گالری نقاشی، هتل و مراکز اداری و تجاری نیز در این شهر اعجاب‌انگیزساخته شده‌است. با این حال عجیب‌ترین مکانی که در این زیرزمین وجود دارد، یک زمین گلف است که در آن هیچ اثری از چمن به چشم نمی‌خورد.

باتوکیو، کوالالامپور، مالزی

باتوکیو، نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است که بازدیدکنندگان برای ورود به آن باید تعداد ۲۷۲ پله سنگی را طی کنند. عمق ساخت این معبد می‌تواند حاکی از گریز ساکنان از گرمای طاقت فرسای شهر کوالالامپور باشد. قسمت ورودی زیرزمینی باتوکیو مملو از میمون‌هایی است که برای جلب توجه بازدیدکنندگان با هم به رقابت می‌پردازند.

جالب است بدانید که پیروان آیین هندو، هر سال در ماه ژانویه در این مکان جشن تایپوسام، از جشن‌های آیین هندو، را برگزار می‌کنند. این افراد با برگزاری یک جشن رنگارنگ، از الهه جوانان هندو، Lord" "Subramanian، یاد می‌کنند. شاید برای بیگانگان دیدن صحنه‌هایی نظیر فرو کردن چنگک‌های فولادی توسط برگزارکنندگان این جشن در سینه، کمر و صورت خود بسیار تعجب‌آور باشد، اما این آیینی است که بسیاری از توبه‌کاران برای بیان وفاداری خود به مذهب هندو به کار می‌گیرند.

معدن نمک ویلیچکا، کراکوف، لهستان

معدن نمک ویلیچکا واقع در شهر کراکوف لهستان، یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به شمار می‌رود که ساختار بی‌نظیر آن، هر بازدیدکننده‌ای را حیرت‌زده می‌کند. این معدن از قرون وسطی به بعد به طور مستمر در حال ساخت وساز بوده‌ است و معدن‌چی‌هایی که در آن مشغول به کار بوده‌اند، اتاق‌هایی زیرزمینی و تودرتو، با تندیس‌هایی زیبا، در نمک میوسین ساخته‌اند.

در این زیرزمین کلیسای بسیار بزرگی وجود دارد که تمام اجزا آن، کف، دیوارها، دکوراسیون و حتی لوسترهای بسیار زیبای آن از نمک ساخته شده‌است. معدن نمک ویلیچکا از زمان ساخت آن در قرن چهاردهم از شهرت بسیار بالایی در جهان برخوردار بوده‌ است که در زمان‌های قدیم در آن فقط به روی بازدیدکنندگان سلطنتی ممتاز باز بود، اما از آن پس، هر سال حدود یک میلیون نفر به دیدن اتاق‌های پیچ در پیچ، راه‌روهای زیبا و ساختارهای باورنکردنی ساخته شده از نمک در این معدن می‌روند.

کد خبر 388074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.