اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در اراک به مناسبت ایام محرم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک گفت: این سازمان برای بزرگداشت ایام محرم اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به تهیه و نصب ۱۸ بنر با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

حمید کربلائی‌حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه محرم فرصتی برای آشنایی بیشتر همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان با امام حسین(ع)، ویژگی‌ها و پیام عاشورا است، اظهار کرد: این سازمان همراه با سایر دستجات عزاداری در طول ماه‌های محرم و صفر برنامه‌هایی را برای بزرگداشت شهدای کربلا و شعائر مذهبی برگزار می‌کند.

وی برگزاری همایش طلایه‌داران محرم در فرهنگ‌سرای شهر را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برشمرد و عنوان کرد: برای بزرگداشت این ایام اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تهیه و نصب ۱۸ بنر با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: یک نمایش با موضوع امام حسین(ع) و اجرای تعزیه امام حسین(ع) با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با ویژگی‌های امام حسین(ع) و قیام عاشورا اجرا می‌شود.

کربلائی‌حسنی از برگزاری مسابقه شعر و داستان با موضوع محرم خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی "امام حسین و احیای دین" ویژه عموم شهروندان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد از مهم‌ترین اصول ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه و به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان است‌، زیرا نسل جدید نیازمند داشتن الگویی مناسب برای زندگی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: امام حسین(ع) بهترین الگو برای زندگی صحیح همه اقشار به‌ویژه نسل نوجوان و جوان است از این رو ارایه برنامه‌هایی برای آشنایی بیشتر آنان با شیوه زندگی ایشان می‌تواند از آسیب‌های فرهنگی دشمنان پیشگیری کند.

کد خبر 388060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.