انجام مطالعات ایجاد خطوط BRT در گرگان

مدیر ترافیک شهرداری گرگان از انجام مطالعاتی باهدف ایجاد خطوط BRT در این شهر خبر داد.

محمد کریمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کاهش ترافیک شهری و استفاده بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی جزو سیاست‌های اصلی مدیریت ترافیک این شهرداری است.

وی از نصب ۲۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در تقاطع‌های این شهر خبر داد . افزود: این اقدام باهدف افزایش توان نظارتی در کنترل ترافیک و اجرای طرح‌هایی برای تسهیل تردد شهروندان انجام شده است.

مدیر ترافیک شهرداری گرگان با بیان اینکه در یک سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود تردد شهروندان و کاستن از ترافیک شهری هزینه شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر سال درصدی از تصادفات درون‌شهری کاسته می‌شود، اما موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری مستمر شهروندان و سایر دستگاه‌ها با مدیریت شهری است.

کریمی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری گرگان به دنبال توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و تسریع در جابجایی شهروندان است، تأکید کرد: مدیریت شهری برای دست‌یابی به اهداف خود در راستای ایجاد رفاه شهروندان از آخرین یافته‌های علمی و حداکثر توان اجرایی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های حوزه ترافیک شهرداری کاهش استفاده شهروندان از خودروهای شخصی است به همین دلیل مطالعات ایجاد خطوط BRT انجام شده است.

مدیر ترافیک شهرداری گرگان یادآور شد: تشویق مردم به پیاده‌روی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری و افزایش تعداد پارکینگ‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری گرگان در حوزه ترافیک و حمل و نقل در سال جاری است.

کد خبر 388051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.