سالک: مهم‌ترین مسئله در آموزش و پرورش پالایش انسانی است

نایب رئیس کمیسون فرهنگی با اشاره به حضور وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: وزرای پیشنهادی دولت با حضور در کمیسیون، برنامه‌های خود را تشریح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا توضیحاتی پیرامون حضور دو وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

مونسان مورد حمایت کمیسیون است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور علی اصغر مونسان در این کمیسیون اظهار کرد: مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی روز گذشته در کمیسیون فرهنگی توضیحاتی را پیرامون برنامه های خود و تحولات سازمان میراث فرهنگی  طی دو سال گذشته در زمینه مشارکت مردمی در مباحث گردشگری و تجاری سازی صنایع دستی، حفظ و ثبت بین المللی میراث فرهنگی مطرح کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه امروز کمیسیون فرهنگی سوالاتی در خصوص مباحث مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی مطرح شد و جمع بندی کمیسیون بدون رای گیری، حمایت از مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی است. 

مهم ترین اولویت آموزش و پرورش پالایش نیروی انسانی است

سالک همچنین در خصوص حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این کمیسیون گفت: حاجی میرزایی نیز ضمن حضور در کمیسیون، مباحثی را پیرامون سوابق و برنامه‌های خود در وزارت آموزش و پرورش ارائه کرد و نمایندگان نیز سوالاتی را در مورد مباحث تربیتی و آموزشی و مبانی ارزشی مطرح کردند.

نایب رئیس کمیسون فرهنگی ادامه داد: حاجی میرزایی در صورتی که متکی به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و تغییر در سیستم مدیریتی بر اساس نیروی انسانی باتجربه، فهیم و دلسوز از بدنه آموزش و پرورش باشد، می‌تواند تحولی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد کند، اما اگر بخواهد همین رویه با این سیستم مدیریتی و شورای مدیران و همچنین حوزه ریاست را اجرا کند، قطعاً موفق نخواهد بود.

وی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی حتما باید به محتوای رشد تربیتی و کادر سازی آموزش و پرورش بپردازد، زیرا حدود ۱۲ میلیون جوانان این کشور به صورت امانت به دست ایشان سپرده می شود به همین منظور وعده هایی پیرامون تحول محتوایی و دفاع از مدارس دولتی ارائه شد.

سالک در خصوص اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش جهت رفع مشکلات این وزارتخانه تاکید کرد: مهمترین مسائلی که باید در آموزش و پرورش در نظر گرفته شود، پالایش نیروی انسانیِ در راس آموزش و پرورش و در استان‌ها و همچنین مقابله شدید با سند ۲۰۳۰ چه به صورت آشکار و پنهان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به محتوای آموزشی و پرهیز از حواشی موجود در این وزارتخانه برای رفع مشکلات ضروری است.

سالک افزود: آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است زیرا در بحث بودجه این وزارتخانه باید به نوعی اقدام  شود که معیشت معلمان، رتبه بندی و معوقات نیز مورد توجه ویژه باشد.

کد خبر 388037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.