دومین حضور بین‌المللی «دوچ» مشهدی‌عباس در اوکراین

فیلم سینمایی «دوچ» به کارگردانی امیر مشهدی‌عباس دومین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه جشنواره اوکراینی دشی یتکو DYTIATKO تجربه می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم ۸۸ دقیقه‌ای دوچ در بخش مسابقه فیلم بلند برای کودکان جشنواره اوکراینی «دشی یتکو» با ۱۵ فیلم دیگر از کشورهای آلمان، بلاروس، سنگاپور، استونی، هلند، روسیه، اوکراین، فنلاند و ازبکستان به رقابت خواهد پرداخت.

دهمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای کودکان «دشی یتکو» DYTIATKO از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ (۴ تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۹) در شهر خارکف کشور اوکراین برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش رقابتی خود شامل بهترین فیلم «بلند»، «مستند»، «برنامه تلویزیونی»، «انیمیشن» و «موزیکال» ساخته شده از سوی استودیو کودکان، بهترین برنامه تلویزیونی و بهترین فیلم «بلند»، «کوتاه» و «انیمیشن» برای کودکان است.

هدف از برگزاری این جشنواره کشف و حمایت از فیلم‌های کودک و کودکان با استعداد است. بهبود سطح حرفه‌ای تولیدات تلویزیونی با محوریت مخاطب کودک، رشد شخصیت خلاق، به وجود آوردن موقعیت اخلاقی و فعال مدنی، عشق به سرزمین بومی را از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان برشمرد.

این رویداد هنری شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینار و برنامه‌های هنری ملاقات با هنرمندان، نمایش فیلم‌ها و جلسه‌های بحث و گفت‌وگو در مورد آثار راه یافته در بخش مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر است.

فیلم سینمایی «دوچ» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۷ است که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان جوایزی را از آن خود کرد.

کد خبر 388026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.