بخش عمده واردات کشور محصولات تراریخته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اکنون بخش عمده ای از واردات کشور محصولات تراریخته است، گفت: برآورد شده که امسال ۱۳ میلیارد دلار مواد غذایی وارد کشور شود که از این میزان حداقل هفت میلیارد دلار آن برای محصولات تراریخته هزینه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، عیسی کلانتری در حاشیه سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روغن نباتی، ذرت، سویا و در مواردی حتی گوشت‌هایی که وارد می‌کنیم تغذیه شده از محصولات تراریخته است.

وی با بیان اینکه این محصولات را وارد و مصرف می‌کنیم، ادامه داد: قسمتی از مرغ، گوشت و روغن نباتی ما محصولات تراریخته است.

کلانتری با بیان اینکه تقریبا ۸۰ درصد واردات روغن نباتی تراریخته است، گفت: بیش از ۹۰ درصد واردات سویا و کنجاله سویا نیز تراریخته است، همچنین بیش از ۷۰ درصد واردات ذرت نیز تراریخته است.

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: برای مصرف این مواد هیچ مشکلی نداریم، اما برای تحقیق محصولات تراریخته و حتی استفاده در سطح آزمایشگاهی مشکل ایجاد می‌کنند که این تصمیمات ضد و نقیضی است که در کشور گرفته می‌شود.

سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ تا ۱۲ شهریور ماه توسط انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش‌های رازی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 388012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.