مطالبات شهرداری از طریق تهاتر بدهی با بانک وصول شود

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان می‌تواند مطالباتی که از طریق قوانین موضوعه یا قوانین بودجه سنواتی به عنوان تکالیف دولت در قبال شهرداری‌ها مطرح شده و مطالبات ناشی از عوارض شهری که از دستگاه‌های دولتی وجود دارد را از طریق تهاتر بدهی به بانک‌ها وصول کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت ظهر امروز (یکشنبه) در نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: الکترونیکی کردن تامین اعتبار در شهرداری اصفهان یکی از پیشنهادات کمیسیون اقتصادی و گردشگری بود و به تصویب شورای شهر نیز رسید.

وی افزود: بودجه یکی از مهم‌ترین ابزارها در مدیریت مالی شهرداری‌ها بوده و شهرداری می‌تواند با استفاده از شیوه صحیح تهیه و تنظیم بودجه تصویری روشن از عملکرد خود ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به ایراداتی که به فرایند بودجه وجود دارد و تلاش‌های شورای شهر جهت تنظیم اصولی بودجه، اجرای طرح الکترونیکی کردن تامین اعتبار به شهرداری اصفهان پیشنهاد شد که براساس آن لازم است شهرداری با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، نسبت به استقرار سامانه تامین اعتباری در تمامی مناطق اقدام کند.

وی ادامه داد: عدم اجرای جدی این طرح خسارات غیرقابل جبران به شهرداری وارد خواهد کرد، بنابراین لازم است تا پایان شهریورماه مشکلات این امر رفع شده و از اول مهرماه شاهد تامین اعتبارات از طریق سامانه الکترونیکی باشیم.

ملت خاطرنشان کرد: همه مناطق شهری ملزم شده‌اند به میزان ۱۰ درصد از بودجه عملیاتی خود پروژه مشارکتی طرح ریزی و برای توزیع منابع حاصل از توسعه گردشگری پروژه‌هایی در خصوص گردشگری تعریف کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که مشکلات مالی، پروژه‌های شهری را با چالش روبه‌رو کرده، توجه به تمام منابع پیشرو از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: پرداخت نشدن مطالبات دولتی از یک سو شهرداری را در به ثمر رساندن پروژه‌های عمرانی با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر به دلیل آنکه ارزش مطالبات باتوجه به تورم با گذشت زمان کاهش می‌یابد لازم است تمام مطالبات شهرداری در همه بخش‌ها وصول شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و گردشکری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به اینکه قانون امکان دریافت اسناد خزانه در قبال مطالبات و یا تهاتر بدهی با دستگاه‌های دولتی به شهرداری با بدهی به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را فراهم ساخته شهرداری اصفهان می‌تواند با استفاده از تجربه شهرداری‌های دیگر در این زمینه موفق عمل کند. 

وی با اشاره به اینکه شهرداری از یک سو موظف به پرداخت سود تسهیلات، در صورت دیرکرد در بازپرداخت است و از سوی دیگر درحال واگذاری املاک خود است، اظهار کرد: شهرداری اصفهان می‌تواند مطالباتی که از طریق قوانین موضوعه یا قوانین بودجه سنواتی به عنوان تکالیف دولت در قبال شهرداری‌ها مطرح شده و مطالبات ناشی از عوارض شهری که از دستگاه‌های دولتی وجود دارد را از طریق تهاتر بدهی به بانک‌ها وصول کند.

کد خبر 387997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.