وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: با مساعدت شهرداری مشهد و مصوبه شورای اسلامی این شهر مقرر شد  امسال دو هزار تاکسی نوسازی شود.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس تفاهمنامه همکاری بین شهرداری مشهد و بانک ملی ایران برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تسهیلات وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به رانندگان خودروی تاکسی فرسوده با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی شهرداری مشهد را پیشگام نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در کشور دانست و افزود: تسهیلات وام از محل اعتبارات شهرداری و معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: از ۱۸ درصد کارمزد تسهیلات وام، ۱۴ درصد توسط شهرداری و تنها چهار درصد آن توسط رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشهد نوع خودرو تاکسی، پژو دوگانه‌سوز است، گفت: با توجه به اینکه مشهد یک شهر گردشگری است که سالانه میزبان ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر است، باید تاکسی‌ها به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی و مبلمان شهری نوسازی شود.

محبی با بیان اینکه رانندگان تاکسی سفیران فرهنگی شهر هستند، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی زبان‌های عربی و انگلیسی مکمل اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر مشهد است.

وی تصریح کرد: طبق بررسی کارشناسی شده سالانه حدود ۱۰ درصد به تعداد تاکسی‌های فرسوده افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی در بیش از ۱۳۰ خط سطح شهر مشهد فعال است و حدود ۲۰ هزار راننده و کمکی به عنوان راهبران این تاکسی ها در حال خدمت رسانی به شهروندان و زائران هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به نحوه بازرسی از فعالیت تاکسی‌های مشهد، گفت: نظارت‌ها به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود که در بخش نظارت محسوس بیش از ۲۰ دستگاه خودروی گشت و نظارت و بیش از ۱۰۰ نفر ناظر و بازرس بر عملکرد رانندگان تاکسی شهر مشهد نظارت دارند.

وی افزود: نوع دیگر نظارت از طریق مرکز کنترل به صورت نظارت تصویری یا دیتاسنتر انجام می‌شود که عوامل پلیس راهور حضور دارند و با استفاده از دوربین‌های مرکز ترافیک بحث نظارت بر عملکرد تاکسیرانان را بر عهده دارند.

محبی تاکید کرد: پلیس راهور مشهد برخورد با مسافربرهای شخصی و غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

کد خبر 387989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.