بازدید از باغ‌وحش"حسن رعیت"/ متکدیان تهران روزانه ۱.۵میلیارد درآمد دارند

بازدید محیط زیست از باغ وحش "حسن رعیت"، توقیف لوزم برقی قاچاق در اصفهان، حقایق اعجاب انگیز از روسپیگری در تهران، انهدام باند بزرگ تصادفات ساختگی، قتل مادر به دلیل اختلاف خانوادگی و درآمد روزانه ۱.۵ میلیارد تومانی متکدیان در تهران عناوین بسته خبری اجتماعی دهم شهریورماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرحیم فاضلی نژاد سرپرست امور مجلس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کمک مستقیم به کودکان کار و خیابان و متکدیان باعث افزایش تعداد آنها در فضاهای عمومی می‌شود، گفت: در کلانشهر تهران روزانه حدود ۱.۵ میلیارد تومان پول به متکدیان از سوی مردم پرداخت می‌شود.

محمد رحیم فاضلی نژاد با بیان اینکه بخش وسیعی از کسانی که در سطح خیابان‌ها و به ویژه کلان شهرها تحت عناوین مختلف، مانند کودک کار، کودک خیابان و... مشغول تکدی گری هستند را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، گفت: از آنجایی که این افراد مجوز اقامت در ایران را ندارند، هویت آنها نیز قابل شناسایی نیست و به همین دلیل هم توسط نهادهای حمایتی پذیرش، ساماندهی و کشف علت تکدی گریشان نیز امکان پذیر نمی‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: معضل اصلی ما افرادی هستند که در سطح شهر، خیابان، چهارراه‌ها و اماکن پر تردد حضور دارند و با انجام تکدی گری سلامت جامعه را به خطر می اندازند، درحالیکه این افراد به دلیل نداشتن کارت شناسایی، امکان تشخیص هویتشان وجود ندارد. البته مسئولیت رسیدگی به این بخش بر عهده سازمان بهزیستی نیست و قطعا نهادهای مسئول و متولیان باید به این موضوع وارد شوند.

محققان رازِ لاغری سالم را کشف کردند

این پژوهش از رژیم غذایی متناوب در مقابل رژیم دائمی حمایت می‌کند. برای بسیاری از افراد محدودکردن دائمی دریافت کالری بسیار سخت است و اغلب به خوردن به شیوه «یو یویی» متوسل می‌شوند؛ به‌این‌معنی که نهایتاً میزان کالری مصرفی آن‌ها بیشتر از مقدار مجاز می‌شود.

نتایج یک پژوهش نشان داد: یک‌روزدرمیان روزه‌گرفتن رازِ وزن‌کم‌کردن و سلامت‌ماندن است؛ زیرا تقلیدی از رژیم  غارنشینان است.

نتایج یک آزمون علمی نشان داد افرادی که به‌مدت ۳۶ ساعت هیچ‌چیزی نخوردند و بعد به مدت ۱۲ ساعت آزاد بودند هر چه دوست داشتند بخورند، کمی بیشتر از ۳ کیلوگرم در ماه وزن کردند. نکته بسیار مهم این بود که سیستم ایمنی بدن آن‌ها، در مقایسه با بسیاری از رژیم‌های غذایی که هدفشان محدودکردن دریافت دائمی کالری در هر روز است، حتی بعد از گذشت ۶ ماه، ثابت ماند.

توقیف لوازم برقی قاچاق در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از توقیف یک محموله لوازم برقی خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال توسط کارآگاهان این پلیس خبر داد و افزود: کارآگاهان پس از بررسی های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، طی هماهنگی با مقام قضائی از محل بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۳۱۳ کارتن لوازم برقی خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه و نگهداری می شدند، کشف و توقیف شد.

وی با بیان اینکه ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

آزاد راه "مرگ" همچنان قربانی میگیرد

سرهنگ عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در سه تصادفی که از ساعت ۲۱ دیشب تا ۴ بامداد امروز در جاده‌های استان روی داد، ۸ نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

وی افزود: در این تصادف که بین یک دستگاه خاور با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در ساعت ۴ بامداد اتفاق افتاد، ۴ سرنشین خودروی پژو جان باختند و یک نفر مصدوم  شد.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: به علت تصادف دیگری در آزاد راه همدان -ساوه،  بامداد امروز یک دستگاه خودروی پژو پارس بر اثر خواب آلودگی راننده آن واژگون شد و سه سرنشین آن فوت کردند و یک نفر دیگر از سرنشینان این خودرو مصدوم شد.

سرهنگ عزیزی از یک تصادف منجر به مرگ در جاده غار علیصدر هم خبر داد و افزود: دیشب در تصادف بین یک دستگاه وانت پیکان و موتور سوار، راننده موتور سوار بر اثر نداشتن سیستم روشنایی و کلاه ایمنی جان باخت.

نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: نرخ غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید با ۳۰۰ تومان افزایش ارائه می‌شود.

مجتبی صدیقی افزود: وعده‌های ناهار و شام با ۳۰۰ تومان افزایش عرضه می شود و وعده صبحانه تنها ۱۵۰ تومان افزایش داشته است.

به گفته رئیس سازمان امور دانشجویان، این افزایش قیمت مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

میانگین قیمت غذای دانشجویی در سال ۹۷ حدود ۱۳۰۰ تومان بود که با این تصمیم در سال ۹۸ به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت.

حقایقِ اعجاب‌انگیز از روسپیگری در تهران

روزنامه اعتماد نوشت: بر اساس نتایج پژوهش‌های اطلس کیفیت زندگی در شهر تهران که معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران آن را منتشر کرده است، شهروندان مناطق ۱۷، ۲۰ و ۲ بیشترین آمار زنان خیابانی را در مناطق خود گزارش کرده‌اند و در مقابل مناطق ۳، ۱ و ۲۱ دارای کمترین تعداد زنان خیابانی از دیدگاه شهروندان بوده‌اند.

این گزارش تصریح می‌کند که در ۳۳۵ محله مورد بررسی، در ۲۴ محله فراوانی زنان خیابانی از دیدگاه شهروندان بیشتر از حد متوسط بوده است. این گزارش اما الگوی خاصی را در مورد زنان خیابانی ارایه نمی‌کند، چراکه به گفته این گزارش، هم مناطق شمالی (منطقه ۲) و هم مناطق جنوبی شهر (۱۷و۲۰) در زمره مناطقی هستند که بیشترین آمار زنان خیابانی را داشته‌اند.

حسین ایمانی‌جارجرمی، جامعه‌شناس شهری در این مورد گفت: روسپیگری در هر بخش از شهر ما به نوعی خاص، خودش را نشان می‌دهد. در مناطق شمالی شهر فعالیت اکثر این زنان اصلا به شکل خیابانی نیست، بلکه بیشتر به شکل تلفنی است در حالی که در مناطق جنوبی که فقر و اعتیاد در آنها بیشتر است، زنان روسپی به شکل خیابانی بیشتر دیده می‌شوند. از سویی دلیل روسپیگری در مناطق شمالی بیشتر تنوع‌طلبی و لذت‌جویی عرضه‌کننده و متقاضی است، در حالی که در مناطق جنوبی مهم‌ترین دلیل آن فقط فقر است.

تا وقتی که کسی جرات صحبت در این مورد را نداشته باشد و موضوع به مساله‌ای زیرزمینی تبدیل شود، هیچ‌ وقت نمی‌توان قدمی برای حل منطقی و قطعی آن برداشت.

بازدید محیط زیست از باغ وحش «حسن رعیت»/خبری از ۱۷ ببر نیست

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان تهران ضمن اشاره به بازدید از مرکز نگهداری از حیات وحش حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت - که اخیرا اخباری مبنی بر دستگیری او با ۱۷ ببر منتشر شده است- گفت: در این بازدید فقط یک قلاده ببر در این مرکز دیده شد همچنین اگر نیروهای امنیتی و نظامی او را با ۱۷ ببر دستگیر کرده بودند به یگان حفاظت ما گزارش داده می‌شد ولی ما تاکنون هیچ گونه گزارشی در این زمینه نداشتیم.

اخیرا اخباری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مبنی بر دستگیری یکی از صاحبان مراکز نگهداری از حیات وحش استان تهران با ۱۷ ببر منتشر شده است. این مرکز نگهداری از حیات وحش متعلق به حسن میرکاظمی است که گفته می‌شود از نزدیکان بابک زنجانی است.

محمد کرمی ضمن اشاره به اینکه باغ وحشی که به باغ وحش «حسن رعیت» معروف شده در واقع یک مرکز نگهداری از حیات وحش است، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست مجوز این مرکز را در سال ۹۰ و به اسم آقای حسن میرکاظمی صادر کرده است. پس از اینکه اخبار و حواشی که از مرکز این منتشر شد، اداره محیط زیست استان تهران روز پنج شنبه (۷ شهریور) از آن بازدید کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه در این بازدید، تنها یک قلاده ببر در این مرکز مشاهده شد، تصریح کرد: این ببر یک ببر سه ساله بنگال است که مجوز نگهداری از آن را سازمان حفاظت محیط زیست صادر کرده است علاوه بر این ببر، گونه‌های دیگری مانند پرندگان آبزی و کنار آبزی، طاووس و سه راس گوزن هم در این مرکز نگهداری می‌شود که همه آن‌ها مجوز سازمان حفاظت محیط زیست را دارند.

انهدام باند بزرگ تصادفات ساختگی در کشور

شبکه بزرگ ایجاد تصادفات ساختگی در کشور، با تلاش سربازان گمنام امام زمان عج در اداره کل اطلاعات استان گلستان، شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: پنج سرکرده اصلی این شبکه دستگیر و ۱۵۰سرشاخه و ۵۰۰ زیرشاخه این باند که در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان و یزد فعالیت می‌کردند شناسایی شدند.

هادی هاشمیان افزود: بیش از دو هزار برگ اوراق و اسناد از این شبکه کشف شده که نشان می‌دهد نزدیک به یکصد میلیارد ریال از بیمه‌های کشور، تحصیل مال نامشروع داشته اند و با اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) از پرداخت ۳۰ میلیارد ریال دیگر به آنان جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: تصادف عابر پیاده با خودرو، موتورسیکلت با خودرو و واژگونی عمدی خودرو سه شگرد اصلی اعضای این شبکه در ایجاد تصادفات ساختگی بوده است.

شرایط کفالت پدر و مادر در تامین اجتماعی

محمدحسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی درباره شرایط تحت تکفل قرار دادن پدر و مادرها اظهار کرد: اگر بخواهیم پدر و مادر خود را بیمه کنیم لازم است بدانیم که سن پدر باید بالای ۶۰ و سن مادر بالای ۵۵ سال باشد.

وی افزود: شرط دیگر این است که پدر و مادر نباید هیچ منبع مالی و درآمدی داشته باشند و واقعا تحت کفالت فرزندشان باشند. پس از مراجعه به شعبه، بررسی مقدماتی انجام می‌شود و اگر فرد دارای شرایط گفته شده باشند افتخار خدمت گذاری به والدین این بیمه شده نصیب سازمان می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مستمری به والدین تحت تکفل بیمه شده اصلی تعلق می‌گیرد یا خیر نیز گفت: پاسخ این است که اگر پدر و مادر در زمان حیات بیمه شده اصلی تحت کفالت قرار بگیرند، در صورت فوت بیمه شده بیمه اصلی، حقوق مستمری به آنها تعلق می‌گیرد.

فست‌فود منجر به افسردگی می‌شود

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد نوجوانان آمریکایی که به مصرف فست‌فود گرایش دارند، در معرض ابتلا به افسردگی هستند.

براساس آمارهای دردسترس، میزان افسردگی در بین نوجوانان آمریکایی از هشت درصد در سال ۲۰۰۷ به ۱۳ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

بررسی دانشمندان دانشگاه گلاسگو حدود چهار ماه پیش به خوبی نشان داد، مواد غذایی چرب می‌توانند وارد مغز شده و مسیرهای خاص سیگنالی را در هیپوتالاموس مختل کنند و متعاقبا منجر به ایجاد علائم افسردگی شوند.

حالا این مطالعه جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فستفود و میان وعده‌های ناسالم می‌تواند خطر افسردگی در نوجوانان را افزایش دهد.

قتل مادر به‌ دلیل اختلافات خانوادگی

تحقیقات از پسری جوان که متهم است مادرش را به قتل رسانده، در حالی ادامه دارد که قاتل اختلافات خانوادگی را به‌عنوان انگیزه قتل اعلام کرده است.

فردی چندی قبل با مرکز فوریت‌های پلیسی شیراز تماس گرفت و خبر داد از خانه مستأجرش بوی تعفن شدید به مشام می‌رسد. مأموران بعد از دریافت این گزارش به محل اعلام‌شده رفتند. صاحبخانه به آنها توضیح داد: من این خانه را به زنی میان‌سال اجاره دادم و او همراه پسرش زندگی می‌کرد. چندروزی بود که از آنها خبری نبود و همه خیال می‌کردند این مادر و پسر به سفر رفته‌اند، اما وقتی از خانه آنها بوی تعفن به مشام رسید، نگران شدم و به ‌همین دلیل با پلیس تماس گرفتم. مأموران بعد از هماهنگی قضائی با کمک آتش‌نشانان در خانه را باز کردند و بعد از جست‌وجو جنازه زن میان‌سال را یافتند.

ظواهر نشان می‌داد این زن هدف چند ضربه چاقو قرار گرفته و به‌ علت خون‌ریزی شدید جان باخته است. هیچ سرقتی از خانه این زن انجام نشده بود و از طرفی از پسر او هیچ اثری نبود. این‌گونه بود که کارآگاهان جنایی در بدو تحقیقات به پسر مقتول ظنین شدند و بعد از کمی بررسی فهمیدند او از مشکلات روحی و روانی نیز رنج می‌برد.

پسر جوان تحت تعقیب کارآگاهان قرار گرفت تا اینکه بالاخره بعد از چند روز زندگی پنهانی به دام افتاد. او که ابتدا قصد داشت وانمود کند از قتل مادرش بی‌خبر است، در بازجویی‌های پلیسی به آدم‌کشی اعتراف کرد و گفت: من از چندسال قبل داروی اعصاب و روان می‌خورم و از نظر روحی وضع خوبی ندارم. از طرفی مشکلات زیادی داشتم که باعث می‌شد وضعم آشفته‌تر شود. در چنین شرایطی مادرم هم اصلا مرا درک نمی‌کرد و مرتب به من ایراد می‌گرفت و بهانه‌تراشی می‌کرد، به‌ همین دلیل با او اختلاف داشتم.

کد خبر 387976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.