رفع کمبود سرانه‌های شهری در منطقه ۱۴

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: در چشم انداز پنج ساله این منطقه رفع کمبود سرانه‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است.

علی شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میدان بزرگ شهری در شمال شهر اصفهان به‌عنوان سومین میدان پس از میدان امام (ره) و میدان امام علی(ع) در حال طراحی است که این میدان کمبود سرانه‌ها را تا حدود زیادی رفع خواهد کرد و باعث رشد منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: احداث سومین میدان بزرگ شهری به وسعت ۱۹ هکتار در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان و در مجاورت حرم حضرت زینب(س) محرک توسعه منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را دیگر ابر پروژه‌ منطقه دانست و گفت: احداث رینگ حفاظتی شهر اصفهان می‌تواند راهگشای مشکلات ترافیکی شمال اصفهان باشد.

وی ادامه داد: مسیری به طول شش کیلومتر در ادامه بلوار فرزانگان به خیابان مقابل ورزشگاه نقش جهان متصل می‌شود تا تردد خودروهای سنگین از این مسیر انجام شود.

شمسی با بیان اینکه تاکنون دو کیلومتر از مسیر ادامه بلوار فرزانگان آماده و آسفالت شده است، افزود: بیش از ۸۰ درصد آزادسازی‌های این مسیر انجام و تعیین تکلیف شده است و در ادامه مسیر نیز توافقات برای آزادسازی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شش کیلومتر مسیر ادامه بلوار فرزانگان تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و شمال شهر اصفهان مناطق ۱۴، هفت و ۱۰ از تردد خودروهای سنگین نجات پیدا می‌کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر خیابان عاشق اصفهانی، میدان جوان و خیابان بعثت به‌واسطه تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها ترافیک بسیار سنگینی دارد و امنیت جانی و زیست‌محیطی شهروندان در خطر است، آنچنان که در این مسیرها به دلیل دود خودروهای سنگین درختان چهره بسیار سیاهی به خود گرفته، از این رو با توجه ویژه مدیریت شهری این خیابان هر چه سریع‌تر تکمیل و از ورود خودروهای سنگین جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: هدف شهرداری منطقه ۱۴ ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است تا نخبگان و افراد دارای پتانسیل بالا دیده شده و به مردم شهر معرفی شوند.

شمسی خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار ورزشگاه در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان در حال احداث است که تا پایان سال سه ورزشگاه افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بودجه سال جاری این منطقه، گفت: بودجه این منطقه در سال جاری ۶۴۰ میلیاردریال است که ۷۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی در بخش جاری هزینه خواهد شد.

کد خبر 387961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.